Aceasta este prima Toyota GR Corolla din istorie: 304 CP, tracțiune integrală și cutie de viteze manuală

Autor: Mihai Morcovescu acum 3 luni Știri auto

Toyota Corolla și-a construit în timp reputația de mașină fiabilă, dar nu a fost considerată și o mașină distractivă. Acum, însă, specialiștii de la divizia de performanță Gazoo Racing și-au pus amprenta pe compacta niponă, iar rezultatul final este prima GR Corolla din istorie. Noul hot-hatch vine în două versiuni Core și Circuit Edition și va fi disponibil pentru început pe piața nord-americană. În Europa va ajunge cel mai probabil în 2023.

GR Corolla este mai puternică decât Subaru WRX, dar sub Golf R

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Versiunea standard Corolla folosește un motor cu patru cilindri de 2,0 litri, care produce 170 CP și 205 Nm de cuplu. Hot-hatch-ul nu avea cum să primească aceeași „inimă”, așa că inginerii japonezi au montat sub capota lui GR Corolla un propulsor turbo cu trei cilindri de 1,6 litri, cu numele de cod G16E-GTS. Acesta livrează o putere impresionantă de 304 CP și 370 Nm.

Asta înseamnă că noua GR Corolla este aproape de două ori mai puternică decât modelul standard. De asemenea, este chiar mai potentă decât principalii rivali Hyundai Veloster N (279 CP) și Subaru WRX (275 CP). Totuși, comparativ cu Volkswagen Golf R, dezvoltă cu 15 CP mai puțin.

Motorul 1,6 turbo este conectat exclusiv la o transmisie manuală cu șase trepte și la un sistem de tracțiune integrală GR-Four. La fel ca „fratele” GR Yaris, sistemul este reglabil și oferă divizări de putere față/spate de 60:40, 50:50 și 30:70. Cu alte cuvinte, mașina poate fi „înclinată” pe față, neutru sau pe spate prin răsucirea unui buton.

Datorită capotei și panourilor ușilor din aluminiu, surplusul de greutate comparativ cu modelul standard este nesemnificativ. Concret, GR Corolla cântărește 1.474 de kilograme, ceea ce înseamnă că este cu doar 85,7 kg mai grea decât Corolla hatchback.

Sportiva niponă primește noul sistem Toyota Audio Multimedia

Suspensia a fost revizuită, GR Corolla beneficiind de o configurație MacPherson cu arcuri elicoidale reglabile pentru circuit, amortizoare și bare stabilizatoare. Acestea oferă o manevrabilitate îmbunătățită pe viraje, indiferent de suprafața de rulare. Pe spate, există o setare „multilink” cu dublu braț, care conferă un plus de agilitate și stabilitate noului hot-hatch. Opțional, sportiva niponă poate fi echipată cu diferențiale cu alunecare limitată față și spate.

Pachetul de performanță include, de asemenea, jante de 18 inch finisate în negru lucios, care sunt „îmbrăcate” cu anvelope Michelin Pilot Sport 4. În spatele acestora se află un sistem de frânare nou, cu etriere din aluminiu cu patru pistoane. Acestea sunt prinse pe discuri frontale ventilate de 356 mm, în timp ce pe puntea spate există etriere din aluminiu cu două pistoane și discuri ventilate mai mici, de 297 mm.

Din punct de vedere estetic, modelul Core are un design foarte sportiv. Kit-ul aerodinamic include o grilă imensă de tip plasă, aripi proeminente și prize verticale. La spate, există un difuzor relativ modest și trei terminații pentru sistemul de evacuare. Designerii au instalat, de asemenea, praguri laterale cu emblema „GR-Four”.

La interior, clienții vor regăsi un instrumentar digital de 12,3 inch și noul sistem „Toyota Audio Multimedia” cu ecran de 8 inch. Șoferul va avea la dispoziție un asistent inteligent care răspunde la cuvântul de trezire „Hei Toyota!”. De asemenea, GR Corolla este echipată cu scaune sport cu tapițerie din material textil și cusături contrastante și insigna GR pe tetiere. În plus, există un volan sport îmbrăcat în piele, pedalier din aluminiu și un sistem audio cu șase difuzoare.

Toyota lansează ediția specială GR Corolla Circuit

Pentru a sărbători lansarea noii Toyota GR Corolla, japonezii oferă o ediție specială denumită Circuit. Din punct de vedere vizual, aceasta are un aspect foarte agresiv. Kit-ul aerodinamic include o capotă bombată cu două prize de aer funcționale și un plafon forjat din fibră de carbon. Acesta reduce greutatea și ajută la coborârea centrului de greutate al mașinii.

Pachetul exterior este completat de o aripă spate masivă și etriere de frână roșii. Tema sportivă se regăsește și la spate unde există aceleași trei evacuări cromate, un eleron  masiv și etriere roșii.

În cabină există un set de scaune sport încălzite cu tapițerie din piele de căprioară și piele sintetică Brin Naub, cu inserții de plasă roșie și cusături contrastante roșii. Cumpărătorii vor găsi, de asemenea, un buton al schimbătorului care poartă semnătura „Morizo”. Acesta  este pseudonimul de curse al președintelui Toyota, Akio Toyoda.

Ediția GR Corolla Circuit mai oferă volan încălzite și un sistem audio premium JBL cu opt incinte. În plus, este disponibil un sistem automat de control al climatizării și un încărcător wireless pentru smartphone.

Noua Toyota GR Corolla va fi construită la o fabrică dedicată din Motomachi (Japonia). Prețurile vor fi anunțate în lunile următoare, iar livrările ar trebui să debuteze în SUA spre sfârșitul anului.

Sursa: Toyota


Sursa foto: Toyota


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide