Acoperă polița de asigurare CASCO furtul de catalizatoare auto? VIDEO

Autor: Mihai Morcovescu acum 3 luni Știri auto

Numărul furturilor de catalizatoare auto a crescut îngrijorător în ultima vreme la nivel mondial, inclusiv în România. Motivul principal pentru care convertoarele catalitice au devenit ținta preferată a hoților de piese auto este acela că au în componență metale prețioase precum platină, rodiu și paladiu.

De aceea, mulți șoferi din România își pun întrebarea cum își pot proteja mașinile împotriva hoților de catalizatoare? Există, oare, vreun tip de poliță de asigurare care să acopere furtul de convertoare catalitice? Răspunsul la această întrebare îl vei afla citind acest articol.

Ce este polița de asigurare CASCO?

Chiar dacă nu este obligatorie, asigurarea de tip CASCO este foarte utilă. Dacă dorești să fii scutit de cheltuieli neprevăzute este indicat să deții o astfel de poliță, care are rolul de a te asigura pe tine și automobilul tău în cazul unor incidente. Valoarea poliței este calculată în funcție de valoarea mașinii.

Autovehiculele înmatriculate/înregistrate în România sunt asigurate în baza unei poliție de asigurare, în schimbul primei de asigurare încasate. Pentru asta, proprietarii mașinilor – persoane fizice sau juridice – trebuie să aibă domiciliul, reședința sau sediul pe teritoriul țării noastre, după caz.

Polițele standard se referă la diverse riscuri ce pot fi asigurate. Este vorba despre avarii, loviri, zgârieturi, răsturnări, incendii, calamități naturale sau furt.

Asiguratorii permit, însă, și includerea unor clauze privind serviciile de asistență rutieră sau asigurare ale altor pasageri din mașină. Companiile oferă prime de asigurare diferite, iar asta se traduce în costuri diferite în ceea ce te privește.

Acoperă poliția CASCO furtul de catalizatoare auto?

Există și o serie de riscuri suplimentare care pot fi adăugate la polița standard. Acestea se referă la acte de vandalism, furt parțial cu sau fără urme de efracție, apă la motor sau pierderea cheilor mașinii.

De regulă, sunt excluse orice avarii provocate de autori necunoscuți prin acte de vandalism. De asemenea, sunt exceptate distrugeri produse mașinii asigurate în afara unei tamponări cu un alt automobil aparținând unor terțe persoane.

Majoritatea asiguratorilor oferă polițe de asigurare care acoperă diverse avarii accidentale. Este cazul daunelor materiale și directe produse mașinii asigurate în timpul unor revolte, mitinguri spontane sau a unor greve. Aici vorbim despre spargerea geamurilor, tăierea cauciucurilor, scrijelirea suprafețelor exterioare, etc. De asemenea, sunt acoperite și daune provocate de animale în timpul staționării autovehiculului.

În general, asigurarea CASCO acoperă doar furturile sau tâlhăriile declarate și confirmate de către organele de poliție. Societatea de asigurări nu-l va despăgubi pe asigurat pentru furtul pieselor auto, a componentelor de rezervă sau a echipamentelor cu care autovehiculul nu este dotat din fabrică.

La fel stau lucrurile în cazul furtului de combustibil și a bunurilor aflate în habitaclul mașinii și sustrase prin efracție. Excepție fac echipamente precum sistemul audio sau instalația de GPL, cu condiția ca acestea să fie montate din fabrică, nu ulterior.

Condițiile în care catalizatorul furat al mașinii este acoperit de CASCO

O poliță de asigurare CASCO va putea acoperi furtul catalizatorului mașinii tale, însă în anumite condiții. În afară de cazul când catalizatorul este distrus în urma unui accident rutier, mai există o situație când firma de asigurări te va despăgubi.

Concret, dacă îți este furat catalizatorul de pe mașină, poți depune reclamație la poliție. În cazul în care vei obține un proces verbal de constatare semnat de un agent de poliție vei putea fi despăgubit de firma asiguratoare.

Trebuie să știi că o poliță CASCO nu are nici o clauză specială referitoare la furtul de catalizator. Dar, o astfel de situație poate fi trecută la categoria „excepții”.


Sursa foto: ProMotor


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide