Ați cumpăra o mașină electrică second-hand, știind costurile mari de înlocuire a bateriei?

Autor: Cristian Gubandru 02 mart. 2022 Știri auto

Mașinile electrice sunt adoptate rapid de multe țări europene, însă modul în care oamenii văd această revoluție poate fi destul de diferit. Unii consideră că mașinile electrice sunt soluția pentru a reduce poluare, în timp ce alții nu sunt nici pe departe la fel de entuziasmați.

Deși majoritatea șoferilor cred că deținerea unei mașini electrice second-hand îi scapă de costuri comparativ cu o mașină diesel sau pe benzină, realitatea nu este chiar așa. Costurile pentru schimbarea bateriei sunt foarte mari.

Bateriile pentru vehicule electrice sunt integrate, aproape în același mod, ca pe multe dintre dispozitivele noastre mobile. Astfel că schimbarea bateriilor nu are sens financiar, deoarece costul bateriei și manopera pentru a instala o baterie nouă într-un telefon vechi, spre exemplu, este ca atunci când ai cumpăra un telefon nou.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Cam aceeași situație o întâlnim și la mașinile electrice. Întrucât sunt foarte scumpe bateriile noi pentru mașini electrice, unele service-uri auto încearcă să găsească baterii la dezmembrări unde prețurile sunt puțin mai mici.

Știm că, deocamdată, bateriile vehiculelor electrice ajung la zeci de mii de dolari și că înlocuirea lor nu este la fel de simplă ca schimbarea unui motor sau a unei transmisii pe o mașină clasică. O baterie nouă pentru o mașină electrică costă cel puțin 15.000-20.000 de dolari.

Se preconizează că în 2030 prețurile vor ajunge la 10.000 de dolari pentru o baterie nouă sau puțin peste 5.000 de dolari pentru o baterie recondiționată, potrivit thedriven.io.

Cine sunt cei mai mari producători de baterii pentru mașini electrice

Primii zece producători de baterii pentru vehicule electrice după cota de piață sunt toți din țări asiatice, având unități de producție în China, Japonia și Coreea de Sud. Potrivit datelor SNE Research, cei mai mari trei producători de baterii din lume – CATL, LG și Panasonic – au împreună aproape 70% din piața.

Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) este cel mai mare producător de baterii pentru vehicule electrice din lume. Compania chineză furnizează baterii cu fosfat de fier litiu (LFP) către Tesla, Peugeot, Hyundai, Honda, BMW, Toyota, Volkswagen și Volvo.

LG și Panasonic sunt pe locul al doilea și al treilea în clasament. Bateriile furnizate de Panasonic ajung pe modele Tesla și Toyota.

Sursa: Carscoops

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide