Audi a dezvăluit noul RS Q e-tron E2 cu care va participa la Raliul Dakar 2023

Autor: Mihai Morcovescu acum 4 săptămâni Știri auto

Constructorul german de automobile Audi a dat publicității primele fotografii și informații referitoare la noul RS Q e-tron E2. Este vorba despre modelul de competiție complet electric cu care marca din Ingolstadt va participa la Raliul Dakar 2023.

Acesta este, în fapt, o evoluție a prototipului RS Q e-tron cu care nemții au concurat la ediția din acest an a dificilului rally-raid. Reprezentanții Diviziei Audi Sport spun că noul RS Q e-tron E2 este mai ușor, mai aerodinamic și mai eficient datorită noii caroserii. În plus, centrul de greutate al mașinii este acum mai coborât.

Audi RS Q e-tron E2 folosește două motoare electrice de 680 CP

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

În urmă cu o săptămână, Audi a confirmat că va pătrunde în Formula 1 începând cu sezonul 2026. Germanii vor participa în „Marele Circ” în calitate de furnizor de motoare. În acest sens, ei vor dezvolta un propulsor hybrid propriu la centrul Audi Sport din Neuburg an der Donau. După cum se știe, în 2026 regulamentul tehnic referitor la motoarele folosite în F1 va fi modificat odată cu debutul celei de-a doua ere hibrid.

Constructorul din Ingolstadt a făcut un nou anunț referitor la implicarea sa în motorsportul mondial. În fapt, a dezvăluit modelul RS Q e-tron E2 cu care va lua startul în ediția de anul viitor a Raliului Dakar, pe care și-a propus să-l câștige.

Nemții au îmbinat foarte bine electrificarea cu performanțele off-road pe primul model, RS Q e-tron. La debutul într-o competiție de anduranță, acesta a câștigat cursa „Desert Challenge”, desfășurată la Abu Dhabi, în luna martie. Cei de la Audi și-au dat seama că pot scoate mai mult din această mașină. Ei au îmbunătățit-o și, astfel, s-a născut RS Q e-tron E2.

Din punct de vedere tehnic nu există nici o modificare față de modelul anterior. Noua versiune de competiție folosește același sistem de propulsie alcătuit din două motoare electrice. Ansamblul dezvoltă 680 CP și este alimentat de o baterie cu o capacitate de 50 kWh.

Cockpit-ul noului RS Q e-tron E2 este mai mare

Din punct de vedere vizual, diferențele sunt minore față de RS Q e-tron. Exteriorul finisat într-o nuanță de gri cu ornamente portocalii te trimite cu gândul la primul model. Cu toate acestea, trebuie spus că RS Q e-tron E2 folosește o caroserie complet nouă. Potrivit lui Axel Löffler, șeful de design Audi pentru RS Q e-tron, nu există nici o componentă de pe caroseria originală care să fi fost reutilizată pe noul model.

Pe E2 s-a renunțat la o parte din aripile față și spate, fiind preferat un design cu roți „deschise”. De asemenea, se remarcă extensiile de caroserie de mari dimensiuni, care au darul de a proteja noul cockpit, care acum este ceva mai mare.

Pentru a economisi mai multă energie, Audi a optimizat unele dintre sistemele de bord. Echipajul va beneficia de noi ecrane digitale, care vor furniza informații vitale și funcțiile mașinii în patru moduri. Acestea sunt ușor de accesat printr-un buton rotativ și includ, între altele, activarea limitatoarelor de viteză, semnalizatoarele și diagnosticarea problemelor tehnice de orice fel.

La ediția din 2023 a Raliului Dakar, Audi va participa cu aceleași trei echipaje cu care a concurat în 2022. Este vorba despre echipajele Stéphane Peterhansel – Edouard Boulanger, Carlos Sainz – Lucas Cruz și Mattias Ekström – Emil Bergkvist.

Noul Audi RS Q e-tron E2 va fi testat în premieră în Raliul Marocului, care se va disputa în perioada 1-6 octombrie.

Sursa: Audi


Sursa foto: Audi


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide