Audi confirmă că modelele Q2 și A1 nu vor mai primi noi generații

Autor: Mihai Morcovescu acum 5 luni Știri auto

Producătorul german de automobile Audi a onfirmat în mod oficial că modelele Q2 și A1 nu vor primi o nouă generație. Anunțul a fost făcut de șeful companiei de la Ingolstadt, Markus Duesmann.

El a explicat decizia prin faptul că toate eforturile celor de la Audi se vor concentra pe modele mai mari și pe cele premium. Acestea aduc un profit mai consistent comparativ cu Q2 și A1. Odată cu finalul carierei celor două automobile, rolul de modele „entry-level” va fi preluat de Q3 și A3

Audi se va concentra pe modele mai mari și pe cele electrice

Boss-ul Audi a făcut publică decizia „board”-ului Audi într-un interviu acordat publicației Handelsblatt. „Am decis să nu mai construim o nouă generație A1 și nu va exista nici un succesor pentru actualul Q2. De asemenea, am adaptat Audi ca o marcă premium. Vom limita gama de modele în partea inferioară și o vom extinde în cea superioară”, a spus Duesmann.

SUV-ul subcompact Q2 a fost lansat în 2016, fiind cel mai mic SUV din portofoliul Audi. În 2018, în gamă au fost introduse versiunile SQ2 și Q2 cu ampatament mai lung, care a oferit și o versiune electrică e-Tron, ambele pentru China. În urmă cu aproximativ doi ani, Q2 a primit o operație de restilizare.

De partea cealaltă, modelul de clasă mică A1 are o carieră de aproape 12 ani. Mașina a fost lansată la ediția din 2010 a Salonului Auto de la Geneva. Între timp, în 2018, a fost prezentată a doua generație care, înainte de a fi scoasă din producție, va primi un facelift.

Decizia de a elimina modelele Q2 și A1 le va permite celor de la Audi să redirecționeze fondurile către dezvoltarea de vehicule electrice. În același timp, germanii vor putea produce și modele mai mari cu marje de profit mai mari. Este și cazul viitorului Q6 e-tron, care a fost prefigurat de e-Tron Quattro Concept.

Sursa: Carscoops



Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide