Un producător de componente auto își mută o fabrică din Suedia în România

Autor: Marius Vișan 25 nov. 2020 Știri auto

Autoliv, un mare producător de componente auto, vrea să mute în România și Franța unitățile din Suedia în care produce generatoare de gaz.

Firma suedeză este deja prezentă în România cu zece unități de producție – centuri de siguranță, volane, airbaguri și software de siguranță, iar mutarea fabricii din Suedia se va face într-una dintre unitățile deja existente din țara noastră, potrivit G4media.ro.

Mutarea producției are ca scop creșterea productivității și eficienței companiei într-o perioadă în care industria auto este puternic afectată de criza provocată de pandemie. Relocarea producției din Suedia va face obiectul negocierilor cu sindicatele. În același timp, Autoliv își va păstra prezența în orașul suedez Vargarda, unde va înființa un centru de cercetare și dezvoltare.

Ce se produce la unitățile Autoliv din România?

Autoliv România este subsidiara locală a grupului suedez Autoliv cu vânzări globale de peste 8,5 miliarde dolari şi 67.000 de angajaţi la nivel global. Compania deţine pe piaţa locală fabrici în Braşov, Lugoj, Sfântu Gheorghe, Reşiţa, Oneşti şi Rovinari, cea din urmă fiind inaugurată de suedezi în toamna anului trecut.

Autoliv produce sisteme de securitate auto. Este unul dintre cei mai mari producători de airbaguri și centuri de siguranță din lume. Compania a inceput activitățile din România în anul 1997. Prima uzină deschisă, amplasată în Brașov, produce, printre altele, centuri de siguranță, chingi pentru centuri de siguranță și sisteme pentru airbag-uri.

La Lugoj sunt fabricate volane și airbag-uri cortină. Grupul mai deține, la Timișoara, un centru de inginerie. Cei mai importanți clienți la nivel mondial sunt Ford, Renault-Nissan, General Motors și Volkswagen.

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Tags:

Sursa foto: Autoliv


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide