Autostrada Moldovei – Stații de încărcare pentru mașinile electrice pe autostrada care nu există

Autor: David Andrei 19 mart. 2021 Știri auto

Vor fi stații de încărcare pentru mașinile electrice pe Autostrada Moldoveni. Autostrada care nu există decât pe hârtie pare cel mai ambițios proiect de infrastructură rutieră din regiune.

GALERIE FOTO

Autostrada Moldovei va trebui să prezinte o componentă pentru reducerea emisiilor. Astfel, se vor regăsi pe drumul de mare viteză o perdea forestieră, dar și stații de încărcare a mașinilor electrice. Lucrările trebuie contractate până în anul 2022 și trebuie finalizate până în august 2026. Sunt condiții pe care proiectul trebuie să le îndeplinească pentru a primi finanțarea prin Planul Național pentru Redresare și Reziliență (PNNR).

Proiectul vizează un culoar de expropriere de 100 de metri, deși standardul prevede 70 de metri. Potrivit proiectului Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), suprafața rămasă va cuprinde o perdea forestieră. Proiectul prevede montarea stațiilor de încărcare pentru mașini electrice și construirea unor piste de biciclete.

“Nu vom construi piste de biciclete de-a lungul autostrăzilor. Există în PNNR un program de dezvoltare de drumuri velo, până la 3000 de kilometri de rețea, într-adevăr. Dar acestea vor fi pe rute mai prietenoase pentru plimbare/deplasare în aer liber, decât lângă drumurile de mare viteză”, a clarificat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, pentru economedia.ro. Ministrul a confirmat însă, prezența perdelelor forestiere de-a lungul autostrăzii și a stațiilor de încărcare pentru mașini electrice.

Aceste stații vor fi amplasate în parcări și centre de întreținere, incluse în proiect încă din stadiul tehnic.

Autostrada Moldovei există doar pe hârtie

Solicitată cu insistență de șoferi, Autostrada Moldovei există doar pe hârtie. Primul lot al autostrăzii, Ploiești-Buzău, va fi scos la licitație abia în luna mai, a anunțat Ministrul Transporturilor. Participanții la licitație care asigură predarea lucrărilor în curs de 18 luni vor primi punctaj mai mare.

Pentru următoarele trei loturi, Buzău-Focșani, Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani, documentațiile tehnice ar trebui să fie gata până la sfârșitul lunii. Acestea includ studiul de fezabilitate și proiectul tehnic.

Anul trecut s-au semnat contractele de proiectare pentru tronsonul Pașcani-Suceava-Siret, care se întinde pe o distanță de 100 de kilometri, până la granița cu Ucraina. Termenul de predare este octombrie 2022.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide