Avertismentul unui oficial Toyota: Piața nu este pregătită pentru adoptarea în masă a mașinilor electrice

Publicat: 29 08. 2022, 15:39
Actualizat: 29 08. 2022, 15:42

Cererea pentru mașinile electrice a crescut, fără îndoială, în ultimii ani, în timp ce marii producători de pe scena auto internațională au investit din ce în ce mai multe resurse financiare și nu numai în această direcție. Cu toate astea, trebuie să recunoaștem cu toții că mai este mult până departe! Iar asta nu o spunem numai noi, ci și oameni importanți din industrie. Unul dintre cei care trag un semnal de alarmă este Jack Hollis, vicepreședintele executiv în ceea ce privește vânzările în cadrul Toyota Motor North America.

În ciuda eforturilor făcute în ultimii ani atât de constructorii auto, cât și de autoritățile din multe părți ale lumii, Jack Hollis este de părere că pentru moment nu există suficientă cerere pentru adoptarea în masă a mașinilor cu zero emisii, în special în ceea ce privește piața locală din Statele Unite ale Americii.

Potrivit oficialului din conducerea Toyota, mașinile electrice sunt încă mult prea scumpe pentru cei mai mulți dintre șoferi, fiind prea puțini cei care își permit din punct de vedere financiar o mașină cu zero emisii. În plus, Jack Hollis mai spune că infrastructura de încărcare nu este pregătită încă pentru adoptarea în masă a acestor automobile.

Obiective îndrăznețe în SUA în legătură cu mașinile electrice

Actuala administrație de la Casa Alba, condusă de Joe Biden, își propune ca mașinile cu zero emisii să reprezinte jumătate din vânzările de mașini noi până în anul 2030. Până în 2030 mai sunt însă numai șapte ani, ceea ce îl face pe Jack Hollis să avertizeze că un asemenea obiectiv este mult prea optimist.

În plus, Jack Hollis mai trage un semnal de alarmă, susținând că această ofensivă a autorităților în legătură cu mașinile electrice poate fi periculoasă în timp. “Când începi să forțezi prea tare consumatorii în chestiuni pentru care nu sunt pregătiți, este posibil să existe și alte consecințe” spune vicepreședintele executiv pe vânzări al celor de la Toyota.

Sursa: Forbes