Infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice în UE nu ține pasul cu vânzările. 14.000 de puncte publice de încărcare ar trebui instalate săptămânal

Autor: Cristian Gubandru acum 3 luni Știri auto

Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) face apel la toate statele membre UE să intensifice de urgență investițiile în infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice.

Industria auto are deja sute de modele de vehicule electrice și hibride plug-in la vânzare, dar are serioase îngrijorări cu privire la implementarea lentă a infrastructurii necesare pentru încărcarea și alimentarea acestora.

Vânzările de mașini cu încărcare electrică au crescut de 10 ori în ultimii cinci ani, ajungând la 1,7 milioane de unități anul trecut, reprezentând 18% din piață. Cu toate acestea, numărul încărcătoarelor publice din UE a crescut de 2,5 ori în aceeași perioadă.

Până în 2030, în UE sunt necesare 6,8 milioane de puncte de încărcare publice pentru a atinge reducerea de 55% CO2 propusă pentru mașinile de pasageri – aproape dublul numărului prezentat în propunerea Regulamentului privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR).

Sunt instalate de 7 ori mai puține puncte de încărcare

Până la 14.000 de puncte de încărcare publice pentru toate segmentele de vehicule ar trebui instalate în UE în fiecare săptămână – comparativ cu sub 2.000 pe săptămână în prezent.

„Tranziția către emisii zero este o cursă pe termen lung. Provocarea cheie acum este de a convinge toate statele membre să accelereze ritmul în implementarea infrastructurii necesare. Avem nevoie de o concluzie ambițioasă a propunerii AFIR, atât în ceea ce privește calendarul acesteia, cât și obiectivele pe care le stabilește pentru fiecare țară din UE”, a declarat președintele ACEA și CEO al BMW Group, Oliver Zipse.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice în UE nu ține pasul cu vânzările. 14.000 de puncte publice de încărcare ar trebui instalate săptămânal

Costurile anuale pentru infrastructura publică de încărcare sunt estimate la 8 miliarde de euro – aproximativ 16% din investiția în rețelele 5G și de internet de mare viteză.

Locațiile, spațiul și nivelurile de putere necesare pentru infrastructura vehiculelor grele sunt substanțial diferite de cele pentru mașinile de pasageri. Camioanele vor necesita 279.000 de puncte de încărcare până în 2030, dintre care 84% vor fi în hub-urile flotei. Punctele de încărcare rămase vor fi predominant publice, rapide de-a lungul autostrăzii (36.000) și punctele publice de încărcare peste noapte (9.000).

Tendința globală în industria auto este electrificarea, însă românii au o problemă: unde își încarcă mașina electrică? Infrastructura națională de încărcare s-a dezvoltat în ultimii ani, ajungând în prezent la aproximativ 1.000 de puncte de alimentare.

Sursa: ACEA


Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide