Bateriile cu ioni de sodiu încep să fie folosite pe mașini. O companie din China are deja un prototip în teste

Autor: Bogdan Bârliga 21 apr. 2023 Știri auto

Companiile auto caută noi soluții pentru a dotarea mașinilor electrice cu acumulatori cât mai performanți și cea mai nouă tehnologie o reprezintă utilizarea ionilor de sodiu pentru baterii. Companiile Hina Battery și Sehol au colaborat pentru dezvoltarea unor baterii Na-ion capabile să alimenteze un vehicul electric ce poate concura cu Dacia Spring.

Din primele informații prototipul electric Sehol E10X dotat cu acumulatori Na-ion ar putea oferi o autonomie de până la 250 de kilometri și are putea fi vândut când va fi produs în serie cu un preț de aproximativ 7000 de euro în China.

Versiunea dotată cu baterii Li-ion a modelului Sehol E10X oferă o autonomie de până la 300 de kilometri și are un preț de bază pe piața chineză de aproximativ 6200 de euro.

O nouă tehnologie cu ioni de sodiu pentru mașinile electrice

Hina Battery a fost fondată în 2017 și a reușit să se impună rapid pe piață prin noua tehnologie pentru baterii bazată pe ioni de sodiu. Compania a început producția la scară largă în 2022 și a reușit să închei un parteneriat cu Anhui Jianghuai Automobile Group Corp (JAC) pentru testarea acumulatorilor Na-ion pe autoturismele electrice.

JAC și Volkswagen au colaborat într-un join venture denumit Volkswagen Anhui și compania vindea pe piața din China autoturisme sub marca SOL. După ce VW a preluat controlul ajungând la o participație de 75% JAC a renunțat la marca inițială și vinde acum mașini sub brandul Sehol. Chinezii au mai multe modele electrice în ofertă și autoturismul cel mai accesibil se află în teste cu noile baterii Na-ion.

Sehol E10X are un pachet de baterii cu o capacitate de 25 kWh și poate oferi o autonomie maximă de 252 kilometri. Versiunea obișnuită a acestui model poate fi comandată cu baterii de 19,7 kWh și 31,4 kWh, iar autonomia oferită este cuprinsă între 200 și 302 kilometri.

Bateriile cu ioni de litiu pot stoca o cantitate la fel de mare de energie ca şi acumulatorii cu ioni de litiu folosiți în prezent în industria auto. În general, densitatea bateriei cu ioni de sodiu de prima generație este puțin mai mică decât cea a bateriile actuale cu litiu și fosfat de fier. Dar noua tehnologie are avantaje clare în ceea ce privește performanța la temperatură scăzută și încărcarea rapidă.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Cnevpost, Carnewschina


Bogdan Bârliga
Bogdan Bârliga
Bogdan are peste 19 ani de experiență în mass-media (print / online). În trecut a lucrat pentru grupuri de presă precum Finmedia, Realitatea-Cațavencu, Ringier AG și altele. Pe lângă zona editorială a ocupat și funcția de Social Media Manager (administrare conturi multiple de Facebook, Instagram, ... citește mai mult

Comentarii
Inchide