BMW 128ti: Primul hot hatch cu tracțiune față al mărcii bavareze

Autor: George Cristea 07 oct. 2020 Știri auto

BMW 128ti este primul hot hatch cu tracțiune față al mărcii bavareze, dar BMW nu pleacă de la coală albă de hârtie. Modelele sportive Mini sunt precursoarele lui 128ti, care se adresează în special clienților tineri.

Intră în Galeria FOTO

Noul BMW 128ti este mult mai mult decât o nouă variantă de motorizare în cadrul gamei BMW Seria 1. Acesta se poziționează între BMW 120i şi BMW M135i xDrive şi este, practic, primul hot hatch cu tracțiune față care poartă pe capotă sigla BMW. Lansarea pe piaţă va avea loc în noiembrie 2020, cu un preţ ce va începe în România de la 41.174 euro cu TVA. Noul model poartă un nume de legendă care a marcat performanţele sportive ale mărcii în anii ’70 – iniţialele „ti” – „Turismo Internazionale”.

Noul BMW 128ti va concura direct cu VW Golf GTI și cu Hyundai i30 N, astfel că are o motorizare care-l plasează ferm în acest segment. Unitatea bi-turbo pe benzină de 2,0 litri dezvoltă 265 CP și un cuplu maxim de 400 Nm. Este același propulsor care a făcut carieră sub capota lui Mini John Cooper Works, care are însă o putere de „numai” 230 CP. Este, însă, capabil de mai mult, așa cum o dovedește în serviciul lui M135i xDrive, unde dezvoltă 306 CP.

Ce performanțe asigură noul BMW 128ti?

Spre deosebire de versiunea de vârf M135i, cuplul motor este transmis doar roților din față. Cutia de viteze este una automată cu opt rapoarte, identică cu cea a modelului M Performance. Pentru mai multă sportivitate, BMW 128ti dispune de un diferențial cu patinare limitată pe puntea motoare. Prestațiile dinamice sunt pe măsura așteptărilor: BMW 128ti accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde și atinge o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.

Pentru a susține performanțele grupului motopropuslor, BMW oferă pe 128ti o suspensie sport, frâne M Sport cu patru pistoane, bare antiruliu mai groase și un set de anvelope de competioție Michelin Pilot Sport 4. Față de M135i, 128ti este mai ușor cu 80 kg, în principal prin renunțarea la sistemul de tracțiune integrală.

Desigur, caracterul lui BMW 128ti este scos în evidență de kitul de caroserie agresiv, care include un splitter fronatl, un difuzor spate din fibră de carbon și praguri mai late. Designul oglinzilor laterale imită fibra de carbon, în timp ce roțile pot fi configurate cu dimensiuni de 18 și 19 inchi.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide