Test drive BMW Seria 1 M135i xDrive – Un hatchback jucăuș cu tracțiune integrală

Autor: Marius Vișan 05 dec. 2019 Test drive

După cum era de așteptat, noul BMW Seria 1 M135i vine cu multe de schimbări atât la nivel de look, cât și la capitolul tehnologie.

Noua generație BMW Seria 1 are o misiune destul de dificilă: trecerea la noua arhitectură cu tracţiune faţă, așa că mulți iubitori ai mărcii vor avea ceva de comentat în această privință. Însă germanii s-au pregătit pentru asta punând pe noul BMW Seria 1 destule tehnologii inovatoare care să compenseze această trecere.

Până să ajungem să testăm această versiune cu tracțiune față cei de la BMW s-au asigurat că ne arată tot ce au mai bun pe această nouă generație, și ne-au pus la dispoziție un Seria 1 M135i cu tracțiune integrală xDrive. Acesta reprezintă cea mai bogată versiune din punct de vedere al dotărilor și al performanțelor, și îl ajută să-și justifice logo-ul M Performance.

GALERIE FOTO

O mașină cu un stil extrovertit

Deoarece este un vehicul M Performance primește mai multe elemente exterioare speciale, cum ar fi capacele oglinzilor, prize mai mari de aer și un design mai pronunțat al spoilerului pentru acoperiș. Un alt element care atrage atenția este nou grilă mai largă care primește designul diferit al plasei din interior. Vârful de gamă beneficiază și de ţevi de eşapament duble tăiate în unghi şi spoiler spate BMW M în culoarea caroserie.

Dar poate cea mai mare atracție pe care o aduce noul model este motorul pe benzină cu o capacitatea cilindrică de 2.0 litri și patru cilindri, diferit de versiunea precedentă cu care concura, M130i cu motor de 3.0 litri cu șase cilindri. Divizia BMW Performance l-a modificat, așa că supraalimentarea îl face să ajungă la 306 CP și un cuplu de 450 Nm.

Resuresele motorului sunt puse în valoare cu ajutorul unei transmisii automate Steptronic Sport cu opt trepte, disponibilă standard. Cei care vor să scotă cât mai mult de la mașina asta trebuie să știe că există și un mod Launch Control care oferă întregul cuplu maxim încă din primele două trepte. Pentru a controla și mai bine mașina cei de la BMW au pus pe ea direcție M Sport, iar pentru opriri mai eficiente au pus în pachet și frâne M Sport. De asemenea, direcţia M Sport aduce o creştere a agilităţii maşinii pe viraje.

bmw

În această configuraţie mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde, iar sprintul poate continua până la viteza maximă de 250 de km/h. Având în vedere că am testat mașina pe drumurile publice nu m-am încumentat să încerc modul Launch Control, însă ce pot spune este că acceleraţia este liniară, iar cutia schimbă foarte fin treptele, chiar şi atunci când pedala de acceleraţie este apăsată în forță, dar și la retrogradare.

În modul Sport depăşirile se fac cu mare ușurință, iar motorul provoacă un sunet foarte ferm prin evacuarea dublă. Tracțiune cu patru roți xDrive se simte excelent pe drumurile uscate din oraș, dar bănuiesc că ar putea fi foarte distractiv de condus mai ales pe circuit. Direcţia este extrem de precisă și îşi face treaba ca la carte, asigurând o ținută de drum echilibrată. Consumul mixt a fost în jurul cifrei de 10 litri la suta de km.

Interior modern și spațios

La interior, partea din faţă are aceeaşi planşă de bord regăsită pe majoritatea modelelor recente BMW. Aceleaşi materiale de bună calitate și o atmosferă premium. Fie că vorbim de inserţii de aluminiu sau de plastice, interiorul lui BMW Seria 1 oferă acelaşi sentiment de lucru bine făcut ca şi până acum. Opționale sunt și benzile decorative luminoase, care vin în trei design-uri diferite, cu şase culori ce pot fi schimbate în funcție de preferințe.

Atât instrumentarul de bord, cât și display-ul central sunt complet digitale, ambele cu o diagolanlă de 10, 26 de inci. Și de această dată întâlnirea cu tehnologia oferită de BMW a fost o plăcere. Grafica și modul cum reacționează la atingeri/comenzi sunt la cele mai înalte cote. De pe mașina nu lipește nici head-up display-ul color care m-a ajutat să aflu informaţii despre mașină fără să-mi iau ochii de la drum.

Interiorul este mai spaţios decât al predecesorului, în special în compartimentul din spate. Spaţiul pentru pasagerii de pe banchetă a crescut cu 33 de milimetri pentru locul la picioare, și 19 milimetri la nivelul capului. Capacitatea portbagajului este mai mare cu 20 de litri, ajungând la un total de 380 de litri.

Nici la capitolul siguranță noul BMW Seria 1 nu dezamăgește. Echiparea standard include avertizare de coliziune cu funcţie de frânare, sistem de avertizare la părăsirea benzii, tempomat activ, sistem de avertizare la schimbarea benzii şi avertizare la trafic transversal.

Noul BMW Seria 1 se parchează singur

BMW îi scutește pe șoferi de stresul parcărilor. Parking Assistant este unul dintre cele mai simple sisteme care ajută la parcare. Tot ce trebuie să facă șoferul este să apese butonul P aflat pe consola centală atunci când intră în parcare. Senzorii încep să scaneze, iar când sistemul găsește un loc de parcare o alertă apare pe ecran. Șoferul trebuie doar să confirme, apoi își poate lua mâinile de pe volan și piciorul de pe pedala de frână, iar mașina face toată treaba.

Parking Assistant funcționează atât la parcările laterale cât și la parcările perpendiculare cu spatele. Și ca totul să fie complet, mașina are și Reversing Assisant. Asta înseamnă că mașina memorează ultimii 50 de metri atunci când merge în față, iar la punerea în marșarier pe ecranul central apare opțiunea Reversing Assisant. După apăsare mașina reia cu spatele  traseul memorat.

Dacă trag linie pot spune că noul BMW Seria 1 rămâne un model bine închegat atât din punct de vedere vizual cât şi în ceea ce priveşte pachetul tehnic. M135i este foarte plăcut de condus, puternic și vine cu un interior de înaltă calitate. Din poziția șoferului mașina se simte foarte confortabil, vizibilitatea este excelentă, dotările satisfac și cei mai pretențioși șoferi, iar sub pedala de accelerație găsești suficienți cai putere care te fac să te simți ca într-un hot-hatch veritabil.

Date tehnice BMW Seria 1 BMW M135i xDrive

Preț de start – 48.612 de euro TVA inclus

Preț mașină testată – 62.705 de euro TVA inclus

Combustibil – Benzină

Cilindri- Linie

Capacitate cilindrică – 1998 cm3

Viteză maximă km/h – 250

Accelerație 0-100 km/h – 4.8 secunde

Tracțiune – integrală

Cutie viteze – Automată 8 rapoarte

Putere maximă CP – 306

Cuplu maxim Nm – 450

Greutate kg – 1525

Lungime mm – 4319

Lățime mm – 1799

Înălțime mm – 1434

Ampatament mm – 2670

Volum rezervor litri – 50

Volum portbagaj litri – 380

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide