BMW începe construcția primei uzine auto fără emisii de CO2 din lume

Autor: Cristian Gubandru acum 4 săptămâni Știri auto
BMW începe construcția primei uzine auto fără emisii de CO2 din lume

BMW Group începe construcția primei uzine auto fără emisii de CO2 din lume, in Debrecen (Ungaria). Noua unitate vine după o investiţie de aproximativ un miliard de euro şi va lansa producţia de serie a Neue Klasse electrică în 2025.

„Noua fabrică din Ungaria va juca un rol-cheie în transformarea către mobilitatea electrică atât pentru BMW Group, cât şi pentru reţeaua sa de producţie”, a declarat Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru producţie.

BMW Group înfiinţează o fabrică de automobile complete la Debrecen, cu ateliere de presă, caroserii, vopsitorie şi asamblare. Construită pe un teren de peste 400 de hectare la nord-vest de oraşul maghiar, va avea o capacitate de circa 150.000 de unităţi pe an.

Debrecen va produce primul membru al noii generaţii de modele „Neue Klasse”, care se va baza pe arhitectura cluster NCAR dezvoltată special pentru automobile electrice.

Un element cheie în conceptul de dezvoltare durabilă pentru noua uzină este absenţa completă a combustibililor fosili.

„Emisiile de CO2 per automobil produs vor fi zero – demonstrând că, cu suficientă determinare şi inovaţie, producţia de automobile poate fi într-adevăr durabilă. Nu vom folosi petrol sau gaze naturale şi ne vom aproviziona cu energie electrică necesară exclusiv din surse regenerabile. Uzina noastră din Debrecen este prima din lume care oferă producţie de automobile fără CO2. Drept urmare, Debrecen va aduce o contribuţie notabilă la atingerea reducerii cu 80% a emisiilor de CO2 din producţie pe care o ţintim pentru 2030,” a mai spus Nedeljković.

O mare parte din energia necesară va fi generată de sisteme fotovoltaice extinse direct în incinta uzinei. Restul va fi aprovizionat regional din surse regenerabile 100%. De asemenea, sunt în desfăşurare investigaţii privind utilizarea energiei geotermale.

Ce tehnologii va avea noua uzină BMW

Uzina din Debrecen va utiliza tehnologii inovatoare care nu există încă în această formă pe piaţă, în special în vopsitorie. Vopseaua nu va mai fi uscată prin intermediul cuptoarelor cu gaz. În schimb, în viitorul sistem de producţie vor fi integrate tehnologii noi, alimentate electric.

Un alt element-cheie în producţia durabilă este circularitatea consecventă. Ori de câte ori este posibil, materialele şi resursele de producţie vor fi reutilizate. Decupajele metalice şi pilitura de la frezare şi presare, de exemplu, vor fi reciclate pentru utilizare ulterioară.

Căldura reziduală de la sistemele de răcire va fi alimentată într-o buclă închisă pentru a încălzi spaţiile interioare şi apa. Şi sistemele inteligente de monitorizare a energiei vor urmări exact modul în care toată energia este utilizată, vor detecta orice deşeuri şi vor asigura că producţia este cât mai eficientă din punct de vedere al resurselor.

BMW Group adoptă noi abordări ale digitalizării în Debrecen – inclusiv chiar acum, pe măsură ce fabrica este construită.

Instrumentele digitale de planificare sunt folosite într-o măsură fără precedent, pentru a proiecta virtual până la ultimul detaliu al întregului proces de producţie. Fiecare etapă individuală a producţiei este simulată şi optimizată cu precizie absolută. În special, colaborarea cu compania americană NVIDIA şi utilizarea software-ului de planificare Omniverse dezvoltat în comun face ca planificarea să fie nu numai mai precisă şi mai rapidă, ci şi mult mai colaborativă, atât în interior, cât şi cu partenerii şi furnizorii.

Instrumente de digitalizare

Uzina din Debrecen va folosi şi numeroase instrumente de digitalizare. Aplicaţiile de inteligenţă artificială (AI) vor sprijini asigurarea calităţii într-o gamă largă de moduri şi vor optimiza procesele de întreţinere inteligentă şi predictivă. Spectrul de aplicaţii digitale va include, de asemenea, edge computing, analiza datelor, tehnologii de localizare 5G şi sisteme logistice inteligente autonome cu funcţii AI.

În următorii doi ani, echipa lui Hans-Peter Kemser, care în prezent numără 100 de oameni, va creşte la peste 1.000. Obiectivul este de a ocupa posturi de conducere în toate tehnologiile cu specialişti maghiari.

Pe măsură ce începe următoarea fază de construcţie, compania oferă locuri de muncă pentru specialişti şi oameni care sunt calificaţi în construcţia de clădiri şi sisteme, precum şi în managementul facilităţii. Alţi angajaţi sunt recrutaţi pentru resurse umane, finanţe, achiziţii, IT, planificare şi control. Poziţiile în producţie vor fi anunţate într-o etapă ulterioară.

Construcţia Centrului de Formare BMW de la uzina din Debrecen este deja în derulare, în pregătirea pentru septembrie 2023, când va fi lansată formarea profesională locală ca parte a unui curs dual de studii. Programele de formare de trei ani în patru profesii vor fi susţinute de opt instructori de formare pentru a pregăti 70 de ucenici pe an pentru examenele de competenţă.

Sursa: BMW



Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide