BMW prezintă noul Z4 pentru 2023, roadsterul ce promite că oferă plăcerea pură de a conduce

Autor: Adrian Somai 03 oct. 2022 Știri auto

BMW prezintă noul Z4 pentru 2023, un roadster autentic, mai sportiv și cu un design spectaculos care promite să întoarcă toate privirile. Cea mai recentă versiune a modelului decapotabil cu două locuri vine la pachet cu o serie de actualizări de detaliu, cu câteva accente de design fresh la exterior, cu o gamă de echipamente standard extinsă și cu noi elemente pe lista de opționale.

Când aducem în discuție Z4 mergem direct cu gândul la toată experiența pe care ne-o poate oferi un roadster autentic în epoca modernă: motoare puternice și tracțiune spate, agilitate și excelență dinamică, un soft top clasic din material textil și o ambianță premium modernă la nivelul habitaclului. Aspectul exterior emană putere sportivă ridicată la noi maxime, dotările exterioare ale pachetului M Sport, acum incluse în pachetul standard pentru modelele cu motorizare cu patru cilindri, făcând ca acest lucru să fie vizibil încă de la prima privire.

Timp de două decenii, BMW Z4 a întruchipat plăcerea de a conduce o decapotabilă pentru conducător şi pasager. Prima generaţie a roadsterului a fost dezvăluită la Salonul Mondial Auto din 2002, la Paris. A fost urmat patru ani mai târziu de BMW Z4 Coupé, tot cu două locuri, din care a fost dezvoltată o maşînă de curse GT3 care s-a bucurat de un succes considerabil în seria de curse de anduranţă Nürburgring. Pe şosea, la fel ca pe circuit, BMW Z4 a stabilit  noi repere dinamice. Roadsterul şi coupé-ul au fost oferite şi ca maşini sport de înaltă performanţă de la BMW M GmbH, propulsate de un motor cu şase cilindri în linie, care produce 250 kW/340 CP.

Continuă tradiţia roadsterului de succes la BMW

Actualul BMW Z4 este pe piaţă din 2020 şi este construit de partenerul de producţie al BMW Group, Magna Steyr Fahrzeugtechnik, la Graz, în Austria. Lansarea pe piaţa mondială a noii ediţii va debuta peste numai câteva săptămâni, în luna noiembrie.

Portofoliul de motoare cuprinde două propulsoare cu patru cilindri şi o unitate cu şase cilindri în linie care conferă BMW Z4 M40i o poziţie cu adevărat unică în segment. Modelul BMW M a reprezentat mai mult de 30% din vânzările de roadster la nivel mondial în ultima vreme. Peste 55.000 de unităţi ale celei de-a treia generaţii BMW Z4 au fost vândute până în prezent în întreaga lume. Cea mai importantă piaţă individuală pentru roadster este Germania, unde au fost vândute aproximativ 26% din toate maşinile din generaţia actuală de modele.

BMW Z4 se poate mândri cu un caracter orientat direct pentru a oferi plăcerea veritabilă de a conduce și construit în jurul unui design atletic, a unui sistem de propulsie sportiv. Sunt niste calități importante care i-au adus lui Z4 o popularitate bine meritată într-un segment extrem de disputat. Totodată, aceste calităţi i-au adus lui BMW Z4 victorii frecvente în testele comparative efectuate de presa auto. Revista germană „auto, motor und sport” l-a proclamat „revenirea anului că maşînă sport”, în timp ce Auto Bild a descris-o drept „cea mai tare decapotabilă a anului”.

Mai dinamic ca niciodată: pachet M Sport în dotare, grilă BMW cu un design nou

Din punct de vedere estetic, in partea frontala a noului BMW Z4 putem observa rapid prizele mari de aer, farurile LED cu surse de lumină dispuse vertical, poziţionate pe marginile exterioare, şi capota lungă, care se întinde peste pasajele roţilor. Cele mai recente modificări de design pun în lumină şi mai mult lăţimea şi poziţia puternică a roadsterului. Dotarile pachetului M Sport sunt acum incluse in pachetul standard al modelelor cu motorizari cu patru cilindri si includ prizele de aer din trei secţiuni din spoilerul faţă, cunoscute de la alte modele M, conturarea distinctă a pragului lateral şi un difuzor spate cu margini profilate clar pe ambele părţi.

La autenticitatea sportivă a aspectului exterior al BMW Z4 contribuie şi suprafeţele clare ale flancurilor maşinii (cu două linii de caracter cursive dinamic, care aduc structură), Air Breathers mari din spatele pasajelor roţilor faţă, spoilerul integrat în capacul portbagajului, stopurile subţiri, în formă de L, şi elementul atrăgător din difuzorul spate. Soft topul clasic din material textil al roadsterului este acţionat electric şi poate fi deschis sau închis – în interval de 10 secunde – prin apăsarea unui buton în timp ce maşina se deplasează la viteze de până la 50 km/h.

Jante M exclusive, de 19 inchi, din aliaj uşor, trei culori noi pentru exterior

Echiparea standard include acum jante M de 18 inchi, din aliaj uşor, cu design double-spoke. Aceste roţi bicolore sunt echipate cu anvelope de dimensiuni mixte: 225/45 R18 pe puntea faţă şi 255/40 R18 pe cea spate. Opţiunile disponibile acum clienţilor includ jante M de 19 inchi, din aliaj uşor, concepute exclusiv pentru BMW Z4, încălţate cu anvelope în format 255/35 ZR19 pe puntea faţă şi 275/35 ZR19 în spate.

Vopseaua pentru exteriorul BMW Z4 a fost atent revizuită, cu variante noi şi foarte îndrăzneţe. Pe lângă culorile Thundernight metalizat, Portimao Blue metalizat şi Skyscraper Grey metalizat disponibile pentru prima dată pentru caroseria roadsterului, selecţia include şi alte patru variante care acoperă un spectru larg între alb, negru, roşu şi gri – inclusiv finisajul BMW Individual strălucitor Frozen Grey metalizat. Soft topul din material textil al BMW Z4 va continua să fie oferit cu efect Silver Anthracite ca alternativă la negru standard.

Cockpit de maşină sport clasică cu accente specifice M

Designul interiorului BMW Z4 este dominat de un aspect al cockpitului orientat pe conducător, scaune sport cu tetiere integrate, linii clare, orientate spre înainte şi limitarea suprafeţelor decorative la un număr mic de zone. BMW Z4 sDrive20i vine standard cu piele Vernasca, care poate fi specificată în Negru, Ivory White, Cognac sau Magma Red.

BMW Z4 M40i şi BMW Z4 sDrive30i au ornamente din piele/Alcantara cu cusături contrastante albastre şi vipuşti albastre ca echipare standard. Interiorul BMW Z4 sDrive30i adaugă un volan M îmbrăcat în piele, scaune M Sport, pedale M şi un suport M pentru picior pentru conducător pentru a ridica nivelul plăcerii de a conduce sportiv cu încă o notă.

În plus, cockpitul clasic al maşinii sport este combinat acum cu un panou de instrumente în Sensatec la BMW Z4 sDrive30i. Încălzirea scaunelor, deflectorul de vânt, spaţiul de stocare extins, sistemul de încărcare, Park Distance Control cu senzori în faţă şi în spate, oglinda retrovizoare cu efect antiorbire automat şi climatizarea automată pe două zone sunt dotări standard pentru toate variantele de model. De asemenea, BMW Z4 M40i şi BMW Z4 sDrive30i sunt echipate standard cu iluminare ambientală şi finisaje M pentru praguri.

Motoare cu funcţionare în regim înalt de turaţii, tehnologie de şasiu sofisticată

Motorul cu patru cilindri care echipează BMW Z4 sDrive20i este combinat standard cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Modelul entry-level poate fi comandat opţional cu transmisia Steptronic Sport cu opt trepte, care este specificaţia standard pentru celelalte variante de motor din portofoliu. Transmisia Steptronic Sport vine cu clapete de schimbare pe volan şi o funcţie Launch Control pentru o acceleraţie cu tracţiune optimizată la demaraj.

Statutul excepţional al BMW Z4 în ceea ce priveşte tehnologia sistemului de propulsie este întruchipat cel mai proeminent de vârful de gamă, al cărui motor cu şase cilindri în linie, cu tehnologia M TwinPower Turbo, este fără egal în semgnet. Propulsorul de 3,0 litri, ce oferă 250 kW/340 CP, dezvoltă un cuplu maxim de 500 Nm şi permite ca BMW Z4 M40i să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde.

Cele două motoare cu patru cilindri, ambele cu o cilindree de 2,0 litri şi tehnologie BMW TwinPower Turbo, se remarcă şi prin caracteristicile lor de performanţă. Motorul de la BMW Z4 sDrive30i generează o putere maximă de 190 kW/258 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm, permiţând sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde. Cu o putere maximă de 145 kW/197 CP şi un cuplu maxim de 320 Nm, BMW Z4 sDrive20i accelerează de la repaus la 100 km/h în 6,8 secunde (cu transmisie automată: 6,6 secunde).

Sisteme de asistare a condusului de ultimă generaţie, conectivitate inteligentă

BMW Z4 oferă clienţilor o serie de sisteme de asistare a condusului de ultimă generaţie pentru a spori atât nivelul de confort, cât şi cel de siguranţă. Specificaţia standard include avertizare de coliziune frontală cu intervenţie de frânare, avertizare de părăsire a benzii, inclusiv cu întoarcere pe bandă, şi funcţia de informaţii privind limita de viteză cu indicator de interzicere a depăşirii. Printre elementele din lista de opţiuni se numără tempomatul activ cu funcţie Stop&Go, avertizare de schimbare a benzii, avertizare de coliziune din spate, avertizare de trafic transversal, asistentul de parcare şi camera de asistenţă pentru marşarier. De asemenea, este disponibil şi BMW Head-Up Display, care proiectează informaţiile de condus pe parbriz.

Sursa: BMW 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: BMW


Adrian Somai
Adrian Somai
Am studiat cursurile Facultății de “Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori” din cadrul Academiei de Studii Economice București. Lucrez în presă de mai bine de cinci ani, colaborând de-a lungul vremii cu diverse publicații precum Ziarul de Sport, Cars.ro sau Manager.ro. Mi-a plăcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide