Noul BMW Seria 7. Start comenzi în România

Autor: Marius Vișan acum 2 luni Știri auto

La doar câteva luni după premiera mondială a modelului electric BMW i7, mai multe opțiuni pentru sisteme de propulsie vor fi disponibile începând din noiembrie 2022.

Două variante plug-in hybrid (PHEV) – inclusiv primul model BMW M din noua gamă BMW Seria 7 – vor putea fi alese din lista de motorizări. Este vorba de un motor pe benzină cu şase cilindri în linie şi a unui sistem de propulsie electric actualizat. Noul BMW 740d xDrive înseamnă un motor diesel cu șase cilindri în linie cu tehnologia mild-hybrid 48V.

Prețul de început pentru România pentru versiunea 740d este de 90.300 Euro fără TVA (107.457 Euro cu TVA). Reprezentanții autorizați BMW pot primi comenzi începând de astăzi (29 septembrie).

Sistemele de propulsie montate în cele două modele plug-in hybrid reunesc un motor cu șase cilindri în linie cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi un motor electric integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte. Pentru ambele modele, puterea generată de cele două unități de propulsie este transferată către șosea prin intermediul sistemului inteligent de tracțiune integrală BMW xDrive.

Motorul electric montat în cele două modele dispune de cea mai recentă generație de tehnologie BMW eDrive pentru modelele plug-in hybrid. Motorul sincron cu o putere specifică de peste 5,0 kW/kg are o putere nominală de 145 kW/197 CP în cele două variante PHEV, iar plaja de turații a fost extinsă la maximum 11.500 rpm.

În plus, o treaptă de preangrenare, de demultiplicare, este utilizată pentru a crește cuplul produs de motorul electric până la un maxim efectiv de 450 Nm la intrarea transmisiei pe partea motorului.

Noul BMW M760e xDrive este primul automobil de performantă de la BMW M GmbH cu un sistem de propulsie hibrid plug-in

Motorul termic este un propulsor de 3,0 litri, cu şase cilindri în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo, o putere nominală de 280 kW/380 CP şi un cuplu nominal de 520 Nm. Acesta este combinat cu un motor electric nou pentru a genera o putere a sistemului de 420 kW/571 CP (cu creştere temporară) şi un cuplu al sistemului de 800 Nm. Cifrele de mai sus se traduc într-o accelerație de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde şi completează acceleraţia în reprize (de la 80 la 120 km/h, treapta a cincea) în doar 2,7 secunde. Prin aceasta, BMW M760e xDrive combină atributele de performanţă deosebite cu opţiunea plăcerii de a conduce fără emisii la nivel local în zonele urbane şi nu numai. Caracteristicile de design specifice M, ornamentele interioare şi ecranele din cockpit se potrivesc perfect cu atmosfera de lux modern a sedanului.

La noul BMW 750e xDrive, noul sistem de propulsie electrică este combinat din nou cu un motor de 3,0 litri, cu şase cilindri în linie, de data aceasta dezvoltând o putere maximă de 230 kW/313 CP şi un cuplu de 450 Nm. Lucrând în tandem, cele două surse de putere produc o putere a sistemului de 360 kW/490 CP (cu boost temporar) şi un cuplu a sistemului de 700 Nm. Acest lucru permite noului BMW 750e xDrive să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde, iar acceleraţia în reprize (80-120 km/h) se realizează în doar 2,7 secunde.

Motoarele electrice pentru cele două modele plug-in hybrid se aprovizionează cu energie dintr-o baterie litiu-ion de înaltă tensiune, instalată în podeaua automobilului. La 18,7 kWh, conţinutul de energie utilizabil al bateriei este cu peste 50% mai mare decât cel disponibil cu generaţia anterioară a tehnologiei.

Puterea maximă de încărcare AC este de 7,4 kW. În combinaţie cu eficienţa motorului electric şi managementul inteligent al energiei, inclusiv recuperarea adaptivă, acest lucru oferă noului BMW M760e xDrive o autonomie electrică de 77-85 de kilometri (valori provizorii) în ciclul WLTP, iar noului BMW 750e xDrive o autonomie de 78-87 de kilometri (valori provizorii) conform WLTP.

Motor diesel cu şase cilindri în linie, cu tehnologie mild-hybrid 48V de ultimă generaţie

Progresele consistente realizate sub programul de dezvoltare BMW EfficientDynamics aduce beneficii şi pentru noul motor diesel pentru BMW Seria 7. La noul BMW 740d xDrive, un motor termic complet actualizat face echipă cu cea mai recentă tehnologie mild-hybrid 48 V, care include un motor electric integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte. Rezultatul este o putere maximă de 220 kW/300 CP (generată de combinaţia dintre motorul termic cu până la 210 kW/286 CP şi motorul electric integrat cu până la 13 kW/18 CP) şi cuplul maxim de 670 Nm (generat de combinaţia motorului termic cu până la 650 Nm cu motorul electric integrat cu până la 200 Nm).

Motorul diesel de 3,0 litri, cu şase cilindri în linie, care alimentează BMW 740d xDrive are noi pistoane din oţel care permit o presiune o creştere a presiunii de injecţie şi îmbogăţesc acustica motorului. Eficacitatea procesului de separare a uleiului a fost îmbunătăţită şi ea în comparaţie cu motorul predecesor. Noul sistem de injecţie directă common-rail funcţionează acum cu injectoare cu supapă solenoidală, care asigură până la 12 injecţii pe cursă de putere, cu o presiune maximă de 2.500 bar.

Cea mai recentă generaţie de tehnologie mild-hybrid asigură că puterea suplimentară să fie disponibilă instantaneu, iar nivelul de recuperare este ridicat, astfel încât să îmbunătăţească eficienţa. Motorul electric este integrat – împreună cu electronica de putere – în carcasa transmisiei Steptronic cu opt trepte, unde îşi asumă şi rolul unui starter.

Aceasta permite rularea în modul coasting cu oprirea completă a motorului cu ardere internă pe distanţe lungi şi repornirea lui lină şi eficientă. Livrarea rapidă a puterii sistemului de propulsie electrificat permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 5,8 secunde. În plus, interacţiunea de înaltă precizie dintre motorul termic şi motorul electric îmbunătăţeşte eficienţa şi fluiditatea sistemului de propulsie, făcându-l ideal pentru a fi folosit la noul BMW Seria 7.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: BMW


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide