Bucureștiul va avea două noi linii de metrou. Când încep lucrările

Autor: George Cristea 16 nov. 2020 Știri auto

Nici nu s-a sfârșit bine telenovela metroului din Drumul Taberei, că Bucureștiul se pregătește de un nou șantier subteran. Capitala va avea două noi linii de metrou, care vor lega Gara de Nord de Gara Progresul, precum și Gara de Nord de aeroportul din Otopeni.

Intră în Galeria FOTO

Uniunea Europeană așteaptă de la România proiecte pentru acordarea unui ajutor de peste 30 de miliarde de euro pentru redresarea economiei după pandemia de coronavirus. Banii sunt alocați prin mecanismul de redresare numit NextGenerationEU, fiind în plus față de bugetul multianual de circa 48 miliarde euro care a fost aprobat pentru țara noastră.

Pentru accesarea acestor bani, autoritățile române au schițat un draft al Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), care arată că o mare parte dintre acești bani vor merge pentru dezvoltarea infrastructurii. Printre proiectele discutate se numără și două noi magistrale de metrou în București – M4 Gara de Nord – Progresu și, respectiv, M6 1 Mai – Otopeni (NORD). Bugetul total prevăzut pentru aceste două  proiecte este de 2,32 miliarde de euro, potrivit unui document obținut de G4Media.ro.

Informația, cel puțin în cazul magistralei M4 Gara de Nord – Progresu, a fost confirmată de primarul sectorului 4, Daniel Băluță. Acesta vorbește de o nouă linie de metrou în zona Giurgiului-Luică-Progresul. Edilul susţine că lucrarea va creşte valoarea proprietăţilor, va atrage noi investiţii şi va duce la apariţia unor locuri de muncă bine plătite.

Una dintre cele două noi linii de metrou din București va fi construită în sectorul 4

„E vineri şi întâmpinăm weekendul cu o veste excelentă! Vom avea metrou şi în zona Giurgiului-Luică-Progresul! Anunţul vine de la Ministerul Lucărilor Publice şi înseamnă, în mod clar, o accelerare a dezvoltării sectorului nostru. Va creşte valoarea proprietăţilor, vor apărea oportunităţi noi de afaceri, se vor creea locuri de muncă bine plătite, ceea ce înseamnă creşterea nivelului de trai al locuitorilor sectorului 4. E drept, proiectul este încă la început, însă îl voi sprijini cu toate puterile şi mă voi implica activ în tot ce înseamnă realizarea acestuia”, a anunţat, pe Facebook, primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă.

Potrivit primelor informaţii, noua linie de metrou care va traversa şi sectorul 4 va avea o lungime de 11,94 km, 13 staţii (în afară de cea existentă la Gara de Nord), şi un depou la Progresu. Experţii estimează că noua linie de metrou va avea o capacitate de transport de aproximativ 50.000 călători pe oră şi sens. Deocamdată nu există nicio informație despre data începerii lucrărilor. Nici chiar licitațiile obișnuite pentru întocmirea studiilor de fezabilitate nu au fost publicate.

Având în vedere că bugetul alocat de UE va trebui cheltuit în următorii 4 ani, ar fi de dorit ca lucrările să avanseze într-un ritm extrem de rapid. La fel ar fi trebuit să se întâmple și cu metroul din Drumul Taberei, dar construcția acestuia durat aproape 9 ani!

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide