BYD va construi mașini electrice în Europa. Chinezii vor lansa trei noi modele până în 2023

Publicat: 25 08. 2022, 14:57
Actualizat: 25 08. 2022, 15:04

Oficialii companiei chineze BYD și-au propus să construiască în Europa mai multe fabrici unde să producă mai multe mașini electrice. În acest fel, constructorul asiatic dorește să facă față cererii tot mai mari de vehicule cu zero emisii pe Bătrânul Continent.

Dincolo de lansarea de noi modele, producătorul chinez va construi mai multe fabrici în Europa, unde vor fi asamblate viitoarele sale mașini electrice. Directorul general adjunct al BYD Europe, Brian Yang, a declarat că perspectiva unor noi fabrici pe continent este una „cel puțin interesantă”.

„Ne gândim serios la unele planuri de localizare”, a declarat oficialul chinez, citat de revista britanică Autocar. Întrebat unde ar putea fi amplasate noile uzine, Yang a precizat că BYD nu dispune momentan de un plan solid. Însă, dacă totul va decurge conform planului, „vom construi toate fundațiile și structurile aici în Europa”.

BYD va lansa trei noi modele electrice în următoarele patru luni

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

În următoarele patru luni, BYD va lansa pe piața europeană nu mai puțin de trei noi modele electrice. Este vorba despre limuzina Han, SUV-ul Tang și crossover-ul Atto 3. În prezent, acestea sunt construite în Shenzhen, al patrulea cel mai mare oraș din China, unde se află și cartierul general BYD.

Cele trei automobile sunt exportate pe mai multe piețe pe care le țintește ca parte a unui amplu plan de expansiune globală: Germania, Benelux, Scandinavia, Marea Britanie și Israel. Acestea vor fi lansate ca rivali pentru modelele Tesla pe piețele din Europa.

În același timp, este foarte posibil ca BYD să stabilească un parteneriat cu un mare producător european pentru a ajuta la producția de mașini electrice pe continent. Chinezii nu au divulgat numele constructorului european cu care vor colabora. Mai multe vehicule electrice care urmează să fie lansate în Europa în 2023 și 2024 folosesc platforme dezvoltate de companii chineze. Este vorba despre Smart #1 , noua generație MINI 100% electrică și SUV-ul compact Volvo XC20.

În prima jumătate a anului curent, BYD a comercializat la nivel global 641.350 de „vehicule cu energie nouă” (NEV). Această cifră include un număr limitat de hibride plug-in și vehicule cu pile de combustie cu hidrogen. Spre comparație, Tesla a vândut în același interval de timp 564.000 de unități.

Reprezentanții BYD și-au propus să crească producția exponențial în următoarele luni. Obiectivul chinezilor este acela de a vinde până la sfârșitul anului două milioane de NEV.

Sursa: Autocar