Cât consumă în realitate noua Dacia Jogger ECO-G 100 GPL?

Autor: Mihai Morcovescu acum 2 săptămâni Știri auto

Dacia Jogger este cel mai nou model produs de marca de automobile de la Mioveni, o mașină de familie ce oferă până la șapte locuri. Construit pe arhitectura CMF-B a Grupului Renault, înlocuitorul lui Logan MCV și Lodgy este un model polivalent. Are lungimea unui break, oferă la fel de mult spațiu ca un monovolum și are aspectul unui SUV.

Gama de motorizări include două propulsoare. Este vorba despre noul benzinar 1.0 TCe de 110 CP și 200 Nm și despre unitatea ECO-G 100 dual-combustibil pe benzină/GPL. Tocmai versiunea echipată cu această motorizare a fost testată ​​în condiții reale de ziariștii francezi.

Cine este Dacia Jogger ECO-G 100?

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Noul Dacia Jogger este unul dintre cele cinci modele ce fac parte din oferta constructorului român. Dacia Jogger 1.0 ECO-G este alimentat de un rezervor convențional de benzină, care are o capacitate de 50 de litri.

În plus, mașina este dotată și cu un rezervor de GPL. Amplasat în locul roții de rezervă, acesta are o capacitate de 40 de litri. Împreună, cele două rezervoare îi oferă lui Jogger 1.0 ECO-G o autonomie ce poate depăși 1.000 de kilometri.

Pe piața din România, noua Dacia Jogger 1.0 ECO-G cu 5 locuri în echiparea Essential are un preț de pornire de 13.990 de euro. Acesta este, de altfel, și cel mai accesibil model din gamă. Varianta cu 7 locuri în același nivel de echipare urcă prețul la 16.290 de euro. Cel mai scump Jogger pe GPL este modelul Extreme cu 7 locuri, care pornește de la 19.100 de euro.

Cât consumă în realitate Dacia Jogger ECO-G 100?

Testul la care a fost supusă Dacia Jogger s-a desfășurat pe un traseu care a însumat 360 ​​de kilometri. La finalul testului, computerul de bord al mașinii indica un consum mediu de 6,80 litri/100 km, adică 14,71 kilometri parcurși cu 1 litru de carburant.

Această valoare plasează Jogger undeva mijlocul clasamentului categoriei de vehicule alimentate cu GPL. Mai exact, modelul de familie se află la egalitate cu generația anterioară Dacia Sandero echipată cu același motor.

Rezultaul este puțin mai slab comparativ cu cel obținut de Kia Sportage 1.6 GDI ECO LPG (6,65 litri/100 km). Dar, Jogger pe GPL rămâne mai bun la capitolul consum decât versiunea similară a modelului Fiat Tipo 1.4 LPG (7,50 l/100 km), notează jurnaliștii de la Motor1.

Eficiența lui Jogger scade în oraș

În condiții reale de trafic urban, Dacia Jogger TCe ECO-G 100 GPL a înregistrat un consum ceva mai mare decât media din segment. Spre exemplu, jurnaliștii francezi au constatat că într-un trafic aglomerat ca acela din capitala italiană Roma și pe autostradă Jogger pe GPL pierde vizibil la capitolul eficiență combustibil.

Concret, consumul înregistrat de Jogger GPL în oraș a fost de 9,4 litri/100 km (10,6 km/l). Această valoare se traduce printr-o autonomie de 424 de kilometri. În regim de condus pe autostradă, consumul a scăzut foarte puțin, la 9,2 litri/100 km (10,8 km/l), ceea ce a însemnat o autonomie de 432 de kilometri.

În modul ECO, Dacia Jogger ECO-G 100 a scos un consum de 5,4 litri/100 km (18,5 km/l), care se traduce printr-o autonomie totală de 740 de kilometri.


Sursa foto: Dacia


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide