Cât costă Dacia Jogger cu motor pe GPL. Prețul și avantajele acestui tip de motorizare

Autor: Mihai Morcovescu 13 ian. 2022 Știri auto

Jogger este cel mai nou model Dacia pe care producătorul autohton de automobile l-a lansat în toamna anului trecut. Începând cu luna decembrie, modelul de familie poate fi comandat în țara noastră atât în varianta cu 5 locuri, cât și în cea cu 7 locuri.

Construit pe arhitectura CMF-B a Grupului Renault, înlocuitorul lui Logan MCV și Lodgy este un model polivalent. Are lungimea unui break, oferă un spațiu generos ca un monovolum și are aspectul unui SUV. Mașina va fi asamblată la uzina Mioveni a constructorului român.

Dincolo de premiera în sine pentru marca românească, trebuie spus că, din 2023, Jogger va fi echipat și cu un sistem E-Tech hibrid. Acesta va avea la bază un motor de 1,8 litri. Astfel, viitorul Jogger hibrid, primul din istoria Dacia, va fi cel mai accesibil automobil echipat cu propulsie hibridă din Europa.

Cât costă Dacia Jogger ECO-G cu motor pe GPL?

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Gama de motorizări pusă la dispoziția clienților din România include două propulsoare. Prima dintre ele este unitatea 1.0 ECO-G cu benzină și GPL. Aceasta oferă 100 CP și 170 Nm de cuplu. Cea de-a doua versiune de motorizare este noul 1.0 TCe de 110 CP și 200 Nm. Ambele motoare sunt asociate unei cutii de viteze manuală cu 6 trepte.

Dacia Jogger 1.0 ECO-G este varianta care, cel mai probabil, se va vinde cel mai bine. Modelul este alimentat de un rezervor convențional de benzină, care are o capacitate de 50 de litri. De asemenea, mașina este dotată și cu un rezervor de GPL. Amplasat în locul roții de rezervă, acesta are o capacitate de 40 de litri. Împreună, cele două rezervoare îi oferă noului Jogger 1.0 ECO-G o autonomie ce poate depăși 1.000 de kilometri.

Noul Dacia Jogger 1.0 ECO-G cu 5 locuri are un preț de pornire de 13.990 de euro, fiind cel mai accesibil model din gamă. Prin programele Rabla și Dacia Avantaj, prețul mașinii scade până la 11.640 de euro.

În acești bani beneficiezi, între altele, de bare de pavilion longitudinale, proiectoare de ceață, computer de bord, limitator de viteză și Media Control.

Vârful de gamă Jogger 1.0 ECO-G cu 7 locuri este oferit în nivelul de echipare SL Extreme și are un preț de catalog ce pornește de la 17.500 de euro.

Ce este GPL și ce avantaje prezintă?

mașină pe GPL

Acronimul GPL provine de la Gaz Petrol Lichefiat. Acesta este obținut prin presurizarea butanului și a propanului în vederea formării unui lichid care are un volum mai redus.

GPL-ul nu conține benzen și plumb, deci nu este toxic, este incolor și inodor. Datorită stării de agregare lichidă, GPL-ul este un combustibil sigur și nu necesită rezervor de înaltă presiune (între 5 și 30 de bari).

Utilizarea acestui tip de combustibil asigură o autonomie sporită datorită celor două rezervoare independente (benzină și GP). De asemenea, reduce semnificativ costurile de întreținere ale automobilul tău.

Fiind amplasat în locul roții de rezervă, rezervorul de GPL nu va reduce volumul portbagajului. Spațiul interior și configurația modulară a lui Jogger nu vor fi afectate. Toate modelele Dacia alimentate cu GPL sunt echipate cu un kit de pană.

Performanțele Daciei Jogger 1.0 ECO-G vor fi aceleași cu cele ale variantei echipată cu benzinarul 1.0 TCe. În schimb, emisiile de CO2 sunt mai mici comparativ cu nivelurile de noxe înregistrate de modelul alimentat cu benzină.

Sistemul GPL folosit de Jogger și alte modele din gama Dacia este construit de compania Landi Renzo. Aceasta este unul dintre cei mai mari producători de profil din lume. În plus, sistemul GPL fost construit special pentru motorizările Renault de pe modelele Dacia.

Sursa: Dacia

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Dacia


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide