Cât costă Hyundai Kona prin RABLA PLUS? Mini SUV-ul electric are o autonomie mare și preț de buget

Autor: Cristian Gubandru 24 feb. 2022 Știri auto

Lansat în urmă cu doi ani, Hyundai Kona Electric este una dintre cele mai atractive mașini electrice de pe piața din România, fiind un SUV electric de buget. Crossoverul electric are un preț de pornire de 38.200 euro cu TVA, fără ecobonusurile oferite prin Programul Rabla Plus.

Rabla Plus 2022

Pentru Programul Rabla Plus, anul acesta s-a introdus obligativitatea casării unui autovehicul uzat pentru achiziționarea unui autovehicul nou. De asemenea, există posibilitatea casării a două autovehicule uzate.

Cei care casează o mașină veche primesc 51.000 de lei (10.300 euro) pentru un autovehicul nou pur electric, în timp ce românii care casează două mașini vechi primesc 54.000 de lei (10.900 euro) pentru un autovehicul nou pur electric.

Pentru fiecare mașină casată mai veche de 15 ani cu normă de poluare mai mică de Euro 3 se mai acordă câte un ecobonus de 1.500 lei/autovehicul (300 euro).

Hyundai Kona

Cel mai ieftin Hyundai Kona Electric costă 38.200 euro cu TVA, are 136 CP și o baterie cu o capacitate de 39,2 kWh, care îi oferă o autonomie de 305 de km (WLTP). Echiparea este Highway și include foarte multe dotări. Prin Rabla Plus 2022, modelul are un preț de aproximativ 27.900 euro cu TVA pentru cei care casează o mașină veche sau de 27.300 euro cu TVA pentru cei care casează două mașini vechi. În funcție de promoțiile dealerilor, prețul poate coborî și sub 25.000 euro.

Cel mai scump Hyundai Kona Electric costă 47.400 euro cu TVA, are 204 CP și o baterie de 64 kWh, care îi oferă o autonomie de 484 de km (WLTP). Acesta este în echiparea de top Luxury. Prin Rabla Plus, prețul coboară la 37.000 euro pentru cei care casează o rablă.

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Kona Electric pune la dispoziția clienților o gama variata de dotări de conectivitate, precum sistemul de infotainment cu display central de 10,25 inchi, care integrează navigația, funcțiile media și cele de conectivitate (Apple CarPlay si Android Auto), dar și funcția de încărcare wireless. Conducătorul auto beneficiază, de asemenea, de un ecran de bord de 7 inchi, pe care sunt afișate detalii despre condus și despre performanțele autovehiculului, precum și de un Head-Up Display.

Pachetul Hyundai SmartSense pentru Kona Electric include: sistem de avertizare în cazul unei coliziuni frontale cu detectarea pietonilor, pilot automat inteligent, sistem de monitorizare a unghiului mort, sistem de atenționare a conducătorului auto, sistem de asistență la menținerea benzii de rulare, sistem de avertizare a unei coliziuni la deplasarea în marșarier.

SUV electric cu încărcare rapidă

Conectat la un încărcător rapid de 100 kW, acumulatorul de 64 kWh poate fi încărcat pana la 80% în doar 54 de minute. Cu încărcătorul on-board de 10,5 kW, care funcționează la curent alternativ, pentru pachetul cu baterie de 64 kWh, procesul dureaza 7 h 30 min, respectiv 4 h 50 min pentru bateria de 39,2 kWh.

Performanețele dinamice sunt, de asemenea, diferite, modelul mai puternic având nevoie de 7,9 secunde pentru a accelera de la 0 al 100 km/h. Pentru aceeași performanță, Kona cu motorul de 136 CP are nevoie de 9,9 secunde.

Hyundai Kona Electric a înregistrat o autonomie record. Mașina a parcurs peste 1.000 de kilometri, în condiții speciale, pe un circuit din Germania. Performanța a fost înregistrată în cadrul unui experiment pus la cale pentru a demonstra că mașinile electrice pot parcurge distanțe impresionante între două încărcări.

Niciuna dintre mașinile utilizate nu au suferit modificări. Toate trei au fost echipate cu baterie cu 64 kWh. Hyundai Kona Electric are o autonomie de 484 de kilometri în ciclul de testare WLTP. Fiecare dintre cele trei a reușit să parcurgă peste 1.000 de kilometri.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide