Cât încasezi atunci când ai accident cu o mașină cu RCA la Euroins

Autor: Adrian Somai 28 oct. 2022 Știri auto

Discuții peste discuții, mii și mii de procese în instanță și o serie întreagă de sancțiuni îndreptate împotriva companiei – așa ar putea fi caracterizați ultimii ani atunci când vine vorba despre Euroins. Vorbim despre o serie întreagă de probleme pentru cei aproape două milioane de clienți ai Euroins, liderul pieței RCA din România. Compania de asigurări are propriile calcule atunci când vine vorba despre achitarea daunelor, ceea ce provoacă neliniște pentru orice șofer care are ghinionul să aibă accident cu una dintre mașinile asigurate de Euroins.

Euroins și-a făcut obiceiul de a calcula după reguli proprii valoarea daunelor pe care le plătește. Un exemplu concret ar fi cel referitor la prețul orei de manoperă, în cazul căruia compania din Bulgaria practică niște tarife care ajung chiar și mai jos de jumătate din sumele facturate de service-urile auto. Unele service-uri, precum reprezentanțele zonale ale BMW sau Mercedes, nici măcar nu mai acceptă să lucreze pe mașinile lovite cu asigurare la Euroins.

Situația este cu atât mai complexă cu cât este știut faptul că Euroins gestionează în ziua de astăzi aproape jumătate din toate daunele înregistrate în România pe parcursul unui an.

Evident, și clienții au de suferit de pe urma acestui mod de lucru atipic al celor de la Euroins. Unii dintre clienți efectiv nu își pot repara mașina, iar alții așteaptă mai mult decât este cazul pentru a își lua mașina din service. În cazul în care acceptă o ofertă în regie proprie, aceasta este undeva la cel mult 40% din ce ar însemna o reparație la reprezentanță.

Care sunt regulile de calcul după care lucrează Euroins

Revenind la plata orei de manoperă despre care aminteam în rândurile precedente, Euroins plătește între 110 și 140 de lei pentru o oră de manoperă, în timp ce media pe piață este de peste 250 de lei. Tarifele au crescut semnificativ în ultima perioadă, în special după creșterea prețurilor utilităților și a pieselor.

În multe cazuri, Euroins refuză de fapt plata devizelor venite din partea service-urilor, ajungând cu acestea în instanță. Astfel, nu este de mirare că există atât de multe service-uri care au ajuns să refuze automat să lucreze cu mașinile asigurate de Euroins.

Mai departe, compania de asigurări cu sediul în Bulgaria mai încearcă să își reducă costurile prin utilizarea unui adaos comercial pentru piese mai mic decât cel trecut de service în deviz. Potrivit oficialilor companiei, acest adaos reprezintă o medie a datelor din sistemele specializate de calcul, de tip Audatex.

În cele din urmă, Euroins preferă în multe situații să negocieze direct cu service-urile, oferindu-le acestea avantajul de a încasa banii într-un termen fix în schimbul unei reduceri considerabile în ceea ce privește tariful practicat pentru o oră de manoperă sau pentru diverse piese. Ba mai mult de atât, unele service-uri au ajuns să accepte un astfel de discount doar pentru a își putea încasa datoriile mai vechi de la Euroins.

Sursa: Economica 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Adrian Somai
Adrian Somai
Am studiat cursurile Facultății de “Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori” din cadrul Academiei de Studii Economice București. Lucrez în presă de mai bine de cinci ani, colaborând de-a lungul vremii cu diverse publicații precum Ziarul de Sport, Cars.ro sau Manager.ro. Mi-a plăcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide