Cât va costa metroul din Cluj. S-a dublat prețul pentru „proiectul secolului”

Autor: Daniel Samoilă 22 nov. 2021 Știri auto
Cât va costa metroul din Cluj. S-a dublat prețul pentru „proiectul secolului”

Clujul se pregătește să devină al doilea oraș din România care va avea metrou. „Proiectul secolului”, așa cum l-a numit primarul Emil Boc, și-a dublat, însă, prețul.

Peste două miliarde de euro va costa metroul din Cluj, conform planului de fezabilitate care va fi votat săptămâna viitoare de consilierii locali. În proiect de prefezabilitate de anul trecut se estima că metroul va costa un miliard de euro.

Luni, consilierii locali din Cluj vor vota acest proiect. Metroul va lega orașul de cea mai aglomerată axă est-vest.

În studiul de fezabilitate există câteva modificări. În primul rând e vorba de suma investiției, care a ajuns la peste două miliarde de euro. Metroul din Cluj va avea 19 stații și 21 de kilometri lungime. Inițial, Boc anunțase că vor fi 14 stații și 14,4 km lungime.

Metroul din Cluj va costa peste două miliarde de dolari

Conform Adevărul.ro, pentru metroul din Cluj se vor achiziționa „metrouri ușoare”, care vor circula pe linia Floreşti- Piaţa Unirii- Piaţa Mărăşti – Bulevardul Muncii /Europa unită/Depou Sopor.

Linia va avea 19 stații subterane și un depou suprateran, cu o capacitate de transport maximă la interval de 90 de secunde de 15.200/21.600 de pasageri pe oră şi sens (40 de trenuri pe oră şi sens).

De asemenea, se vor realiza tuneluri circulare gemene realizate cu mașini de forat tuneluri. Trenurile de metrou vor avea în dotare tehnologie fără mecanic „driverless” ceea ce înseamnă că personalul nu este necesar la bord.

Durata de realizare a metroului din Cluj este de zece ani. Concret, proiectarea preliminară durează 18 luni, procedurile de licitaţie – 14 luni, proiectarea şi execuţia lucrărilor inclusiv achiziţie material rulant 96 de luni.

Punctele principale de interes ale metroului sunt: centrul zonei de Sud a comunei Floreşti, spitalul Regional de urgenţă, centrul comercial Vivo, cartierul Mănăştur, centrul municipiului Cluj Napoca, Aurel Vlaicu/Pod IRA.

Sursele de finanțare pentru metroul din Cluj vin din bugetele locale ale municipiului Cluj-Napoca şi ale Floreştiului, respectiv din PNRR, Programul Operaţional Infrastructură Mare, Programul Operaţional Transporturi şi fonduri de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide