Câte pedale ar putea avea mașinile electrice în viitor?

Autor: Marius Vișan acum 1 an Știri auto

Tehnologiile cu care sunt echipate mașinile moderne au evoluat simțitor. Totodată, vehiculele electrice (EV) au devenit din ce în ce mai populare, ele devenind o alternativă viabilă la motoarele termice pentru viitor.

Cei care au ales să treacă la o mașină electrică apreciază în special tehnologiile noi. Potrivit unor studii, a reieșit că performanța, motorul mașinii electrice, accelerația rapidă și manevrarea extrem de ușoară fac ca experiența conducerii acestui autovehicul să fie chiar una distractivă.

Tehnologia care permite condusul cu o singură pedală a revoluționat modul în care vehiculele sunt manevrate

Frânarea regenerativă elimină necesitatea ca șoferii să-și miște constant piciorul de la pedala de accelerație pe cea de frână pentru a încetini sau opri. Acest lucru ajută la reducerea oboselii și a stresului în experiența zilnică a condusului prin oraș. Totodată, aceasta permite șoferului să utilizeze pedala de frână cu până la 90% mai puțin decât în cazul mașinilor convenționale.

Cum funcționează tehnologia regenerativă?

Tehnologia regenerativă funcționează în momentul în care, frânând sau încetinind, energia creată de mișcarea mașinii este reciclată și trimisă înapoi pentru a reîncărca bateria. Astfel, cel mai mare avantaj al acestei pedale este că îmbunătățește eficiența regenerării. Cu un sistem de propulsie 100% electric, poți exploata atât frâna cât și energia regenerativă într-un mod extrem de lin.

Este foarte simplu. La mașinile clasice, pentru a încetini, trebuie să miști piciorul de pe accelerație pe frână și apoi invers pentru a mări înapoi viteza. Cu pedala electrică trebuie să apeși pedala pentru a accelera și să îi dai drumul pentru a decelera. Poți chiar opri vehiculul luând piciorul brusc de pe pedală.

Mașinile viitorului vor fi construite având la bază această viziune

În afară de mărirea eficienței energetice a vehiculului prin evitarea risipirii acestei energii, frânarea regenerativă menajează sistemele de frânare convenționale.


Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide