Ce companii auto și-au suspendat activitățile în Rusia

Autor: Cristian Gubandru 01 mart. 2022 Știri auto
Ce companii auto și-au suspendat activitățile în Rusia

Sancțiunile impuse Rusiei sau asocierea cu această țară determină tot mai multe companii din industria auto să pună capăt parteneriatelor cu companii rusești. Această țară se află în fața unor sancțiuni economice și financiare fără precedent. Japonia a anunțat că nu va mai exporta semiconductori în Rusia, componente necesare producției de mașini.

Daimler Truck, cel mai mare producător de camioane din lume, a declarat că a luat decizia de a „suspenda imediat toate activitățile din Rusia”. Contractul germanilor cu producătorul local de vehicule Kamaz limita cooperarea la fabricarea de vehicule civile. Mercedes-Benz caută o măsură legală pentru a renunța la procentul de 15% din asocierea cu Kamaz cât mai repede posibil.

Compania Kamaz, care a fost înființată sub Uniunea Sovietică, produce separat vehicule utilitare pentru forțele armate ale Rusiei.

Producătorul de camioane AB Volvo a anunțat suspendarea activităților în Rusia. A fost oprită activitatea la fabrica din Kaluga, acolo unde se produc camioane pentru Federația Rusă.

Scania, deținută de Grupul Volkswagen, a anunțat suspendarea livrărilor către Rusia de camioane și piese de schimb.

Producătorul de camioane Volvo Trucks, care este independent de Volvo Cars, a declarat că a oprit producția la fabrica sa din Rusia, precum și vânzările, invocând riscul sancțiunilor.

General Motors Co. și Harley-Davidson Inc. au oprit livrările către Rusia. Harley și-a suspendat activitatea în Rusia. GM exportă aproximativ 3.000 de vehicule pe an în Rusia din SUA: Cadillac XT4, XT5, XT6, Escalade, Chevrolet Traverse, Tahoe, un Chevy Trailblazer.

După General Motors, Volvo devine al doilea mare producător care oprește livrările către Rusia, în contextul războiului din Ucraina. Suedezii au precizat că au luat această decizie din cauza „potențialelor riscuri asociate comerțului cu această țară, inclusiv a sancțiunilor economice impuse de Uniunea Europeană și de către Statele Unite ale Americii”.

Renault și-a închis temporar fabrica din Moscova, care produce modele Captur și Arkana, din cauza problemelor lanțului de aprovizionare. Rusia este a doua cea mai mare piață a grupului Renault după volumul de vânzări.

De asemenea, Volkswagen a suspendat temporar livrările către rețeaua de dealeri.

Jaguar Land Rover a declarat că întrerupe livrarea vehiculelor pe piața rusă din cauza „provocărilor comerciale”.

ZF, important furnizor german de piese, a oprit livrările, inclusiv către societatea mixtă ZF Kama. Compania analizează impactul sancțiunilor internaționale.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide