Ce motoare preferă europenii

Autor: Marius Vișan 13 feb. 2018 Știri auto
Ce motoare preferă europenii

Aproape 60% dintre şoferii europeni văd un viitor pozitiv pentru motoarele pe benzină şi diesel, potrivit unui nou studiu publicat de Mazda. În cadrul proiectului au fost chestionate 11.008 de persoane din principalele pieţe europene, iar în medie 58% dintre intervievaţi consideră că „încă vor avea loc multe inovaţii şi îmbunătăţiri pentru motoare pe benzină şi diesel”; procentul este de 65% în Polonia şi mai mult de 60% în Germania, Spania şi Suedia.

Rezultatele demonstrează faptul că respondenţii nu împărtăşesc neapărat opinia multor organizaţii potrivit cărora motorul cu combustie internă nu are niciun rol în viitorul autovehiculelor. Acest lucru este demonstrat în continuare de faptul că 31% dintre şoferi „speră că automobilele diesel vor continua să existe”, având în vedere faptul că maşinile electrice devin tot mai des întâlnite; în Polonia, procentul este mai crescut, 58%. Pe de altă parte, în medie, 33% dintre şoferi au declarat că, în cazul în care costurile de funcţionare ar fi aceleaşi cu cele ale unei maşini electrice, ei ar „prefera o maşină pe benzină/motorină”, procentul fiind de 54% în Italia.

În ciuda trendului în creştere al autovehiculelor autonome, doar 33% dintre şoferi „salută apariţia maşinilor de acest tip”, Franţa şi Olanda având chiar procente mai scăzute de 25%. În acest context, Mazda continuă să-şi dezvolte sistemele avansate de siguranţă şi conceptul Mazda Co-Pilot, care utilizează tehnologii autonome de conducere pentru a oferi conducătorilor relaxare la volan. În mod surprinzător chiar, în cadrul tinerilor din întreaga Europă, nu există indiciile unei susţineri sporite pentru autoturisme autonome.

Citeşte şi Pasiune, creativitate şi 2.000 de euro pentru un A6 glorios (galerie foto)

Citeşte şi Ştiţi că diagonala asta e pe toate grilele de radiator Volvo. Rolul ei bate viaţa şi poveştile despre această marcă 

Citeşte şi Culoarea anului 2018 pentru maşina ta e în tabelul ăsta. Mergi pe ea sau rămâi la culorile consacrate? 

Citeşte şi Blasfemie sau… aşa arată viitorul? Aşa arată dubele Bugatti şi Porsche

Citeşte şi Modificarea tarifelor RCA 

Ultimele constatări coincid cu momentul în care Mazda apasă pedala în direcţia viziunii Sustainable Zoom-Zoom 2030 de a combina cele mai bune motoare cu ardere internă cu tehnologii eficiente de electrificare. SKYACTIV-X, primul motor comercial din lume pe bază de benzină ce utilizează aprinderea prin compresie, este în centrul acestei provocări. Noul motor combină avantajele motoarelor pe benzină şi diesel pentru a atinge performanţe excepţionale de mediu, putere şi acceleraţie. Preşedintele şi CEO Mazda Motor Europe, Jeff Guyton, declară: „Rezultatele cercetărilor sunt fascinante. Întreaga argumentaţie a campaniei noastre de lungă durată Drive Together este pentru a celebra bucuria imensă de a conduce şi se pare că şoferii europeni văd pentru motorul cu combustie internă un drum lung – lucrăm intens pentru a face din el o experienţă şi mai bună pentru şoferii de pretutindeni.

Datele provenite din sondaj au fost efectuate de Ipsos MORI şi se bazează pe un sondaj efectuat printre 11.008 de repondenţi adulţi, în 11 pieţe europene, cu cel puţin 1.000 de interviuri în fiecare piaţă. Toate interviurile au avut loc între 7 şi 22 septembrie 2017. Datele sondajului sunt ponderate cu proporţiile populaţiei fiecărei ţări în parte, în funcţie de vârstă, sex şi regiune.

Citeşte şi Au dat iama-n Dalai Lama. Mercedes gafează pe Instagram, şterge postarea şi-şi cere scuze 

Citeşte şi Cui îi pasă de Passat? Noul 508 e provocare pentru nemţi 

Citeşte şi Cifra octanică pe limba bunicii. Ce se întâmplă cu motorul dacă nu alimentezi corect 

Citeşte şi Volkswagen Touareg 2019, primele imagini şi detalii despre motoare şi preţ

 

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide