Ce rezultate au primit noile modele Dacia la testele EuroNCAP în ultimii doi ani

Autor: Mihai Morcovescu 14 apr. 2022 Știri auto

Vă informam ieri că noul Dacia Jogger a fost punctat cu doar o stea dintr-un maxim de cinci la cele mai recente teste de siguranță EuroNCAP. Este cel de-al doilea model al constructorului de la Mioveni care primește doar o stea la „general” după electricul Spring la sfârșitul anului trecut. În cele ce urmează îți vom spune cum s-au descurcat noile modele Dacia la testele EuroNCAP efectuate în ultimii doi ani.

Modelele Dacia au obținut rezultate foarte slabe la testele EuroNCAP

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

La testele de siguranță EuroNCAP din aprilie 2021 au fost testate și modelele Sandero și Logan. Ambele au obținut atunci două stele. Specialiștii belgieni au depunctat automobilele produse la Mioveni din cauza sistemului de frânare automată de urgență. Acesta recunoaște alte mașini, dar nu este capabil să detecteze și pietoni sau bicicliști. În plus, sistemul nu dispune de tehnologie pentru menținerea benzii de deplasare.

Printre modelele testate în decembrie anul trecut s-a numărat și Spring. Primul model electric din istoria mărcii autohtone s-a prezentat extrem de slab la crash-testele EuroNCAP, unde a primit o singură stea.

Spring a fost depunctat din cauză că nu este echipat cu un airbag central care să protejeze la impact lateral. De asemenea, s-a ținut cont și că, după impact, ușile s-au deschis cu dificultate. În plus, belgienii au sancționat și faptul că mașina nu are sistem de asistență la frânare în caz de coliziune multiplă. Acesta folosește la evitarea impactelor secundare.

La sesiunea din această lună a fost testat și noul Jogger. Cel mai nou model Dacia este construit pe aceeași platformă ca Sandero motiv pentru care nu a fost testat. Dar, luând în calcul varianta cu 7 locuri, specialiștii EuroNCAP l-au asimilat din punct de vedere tehnic cu Sandero.

Comparativ cu Sandero, noua Dacia Jogger a fost, însă, depunctat cu încă o stea. Astfel, a obținut doar o stea din cinci posibile. Explicația este aceea că versiunea cu 7 locuri nu dispune de avertizor electronic pentru cuplarea centurilor de siguranță pentru scaunele de pe cel de-al treilea rând.

Mai slab decât cele trei modele românești a fost doar modelul Renault Zoe. Dacă în 2013 primea cinci stele la prima sa testare, în 2021, electricul francez nu a primit nici măcar o stea.

Sursa: EuroNCAP

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Dacia


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide