Ce se va întâmpla cu trotinetele electrice? Noi reguli, din toamnă

Autor: Cristian Agatie 23 aug. 2019 Știri auto
Ce se va întâmpla cu trotinetele electrice? Noi reguli, din toamnă

Trotinetele electrice s-au înmulţit în marile oraşe, mai ales după ce serviciile de închiriere ca Lime sau eWolf au devenit populare. În prezent, legislaţia nu prevede nimic referitor la trotinetele electrice, acestea operând într-o zonă gri a legislaţiei. Cu alte cuvinte, acestea nu sunt omologate pentru circulaţia pe drumurile publice, iar conducătorii lor nu sunt obligaţi să respecte vreo regulă.

Poliţiştii brigăzii rutiere, societăţile de asigurări, primăriile şi diverse grupuri parlamentare caută soluţii şi încearcă să elimine vidul legislativ.

„Au loc în acest moment discuţii inter- şi intra-instituţionale în vederea identificării celei mai bune variante pentru a modifica legislaţia rutieră în vigoare, tocmai pentru a creşte siguranţa tuturor participanţilor la trafic, inclusiv a conducătorilor de trotinete electrice”, spune comisar şef Cristian Andrieş, Direcţia Rutieră IGPR.

După cum scriam în luna iunie, există deja un proiect depus la Camera Deputaţilor, dar acesta urmează să fie îmbunătăţit după consultări cu toţi factorii  implicaţi. Potrivit acestui proiect, trotineta electricî este un vehicul cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie nu depăşeşte 40 km/h şi care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 2 kW.

Pe dea altă parte, surse din cadrul poliţiei rutiere susţin că în viitoarea legislaţie rutieră trotineta care nu va depăşi viteza maximă de 24 de kilometri la oră va avea acelaşi statut ca bicicleta, adică utilizatorul o va putea folosi neînmatriculată pe drumurile publice. Trotinetele electrice care vor circula însă cu peste 24 de kilometri la oră vor fi înregistrate la primăriile de domiciliu şi vor primi numere de înmatriculare, aşa cum se întâmplă în prezent cu scuterele.

Pentru a conduce o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puţin 14 ani, potrivit proiectului depus la Camera Deputaţilor. De asemenea, este prevăzută şi obligativitatea purtării unei căşti de protecţie pentru conducătorii de trotinete electrice pe drumurile publice, dacă aceştia au sub 18 ani.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult
Pro Motor

Comentarii
Inchide