Ce tehnologii au fost dezvoltate în România pentru noul model electric BMW iX

Autor: Cristian Gubandru acum 12 luni Știri auto

În România, echipe din centrele de cercetare și dezvoltare din Iași, Sibiu și Timișoara sunt implicate în dezvoltarea tehnologiilor integrate în modelul BMW iX.

Tehnologii dezvoltate în România pentru BMW iX

Camera integrată în displayul curbat, funcții ale computerului cu o putere ridicată de calcul, Head-UP Display, sistemul de frânare MKC1 EVO, analiză de funcții, dezvoltare de radare, sateliți, unități electronice de control și alte produse și tehnologii se numără printre cele la care grupuri din România lucrează, în echipe internaționale, având grade diferite de implicare. Unele produse sunt fabricate în unitatea de producție de componente electronice la Continental Timișoara.

Arhitectura electronică a BMW iX face o punte între arhitectura vehiculului distribuită de astăzi și cea a vehiculului integrat și centralizat al viitorului. În loc să se bazeze pe mai multe unități de control electronic, noul vehicul electric BMW concentrează puterea de calcul a diferitelor funcții în câteva computere centrale.

Controlerul puternic al bordului este responsabil pentru diverse funcții software și gestionează toate dispozitivele de intrare și ieșire din interiorul vehiculului, pe o singură unitate de control electronică.

Producţia modelului complet electric BMW iX a început anul trecut în Dingolfing. Uzina din Bavaria Inferioară produce acum automobile cu toate variantele de sisteme de propulsie, toate pe o singură linie: automobile cu motor termic, cu sistem plug-in hybrid şi complet electrice.

BMW iX este fabricat pe o linie de asamblare cu flexibilitatea de a construi un mix de modele BMW Seria 5, Seria 7 şi Seria 8. Pentru a face faţă  varietăţii de sisteme de propulsie, zona de asamblare a automobilelor la Dingolfing a fost reconstruită după o investitie de peste 400 de milioane de euro în producţia BMW iX la uzina auto din Dingolfing.

BMW a anunțat prețurile în România ale noului SUV electric iX, disponibil în două versiuni: xDrive50 și xDrive40. Preţurile pentru România pornesc de la 78.838 euro cu TVA pentru iX xDrive40. iX xDrive50 va costa începând de la 98.294 euro cu TVA.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide