Ce trebuie să știi despre noua etichetă UE pentru anvelopele de iarnă

Autor: Cristian Agatie acum 4 luni Știri

Legislația europeană prevede ca anvelopele comercializate să fie însoțite de o etichetă care să ofere informații pertinente potențialilor cumpărători. Aceasta s-a schimbat din acest an, fiind introduse informații suplimentare care să-i ajute pe europeni să ia o decizie informată la cumpărarea anvelopelor. Iată ce trebuie să știi despre noua etichetă UE pentru anvelopele de iarnă.

Intră în Galeria FOTO

Din ce în ce mai mulți șoferi își fac cumpărăturile online, chiar și atunci când vine vorba de componente-cheie ale mașinilor. Această schimbare a obiceiurilor pune probleme deosebite în anumite cazuri. Astfel, dacă într-un magazin fizic există consultanți care să te ajute să iei o decizie informată, în magazinele online acest lucru nu se întâmplă, iar informațiile disponibile pe multe site-uri sunt incomplete sau chiar greșite.

Tocmai de aceea, inițiativa Uniunii Europene de a introduce o etichetă standardizată pentru anvelope este extrem de importantă. Dintr-o privire, șoferii pot vedea principalele caracteristici ale anvelopelor și le pot compara cu cele ale altor produse similare. Eticheta europeană introdusă în 2012 avea însă o scăpare, care făcea dificilă alegerea anvelopelor pentru sezonul de iarnă.

Eticheta europeană originală prevedea ca informații obligatorii pentru anvelope nivelul de zgomot, eficiența și aderența pe carosabil ud. Toate acestea sunt ok pentru anvelopele de vară, dar niciuna dintre ele nu reflectă motivul principal pentru care șoferii aleg o anvelopă de iarnă. Este vorba, exact, de aderența pe gheață și zăpadă. Presiunile mai multor producători de anvelope, printre care și Nokian, au dat rezultate, iar UE a actualizat eticheta europeană cu informații suplimentare, special pentru anvelopele de iarnă.

Noua etichetă UE pentru anvelopele de iarnă: Ce informații oferă

  • Rezistența la rulare face trimitere la consumul de combustibil și emisiile de dioxid de carbon. Anvelopele de vară din cea mai bună clasă pot economisi 0,6 litri de combustibil la 100 km, în comparație cu cea mai slabă categorie.
  • Aderența pe carosabil umed indică distanța de frânare. Pe asfaltul umed, cele mai bune anvelope au nevoie de aproape 20 de metri mai puțin pentru a se opri decât anvelopele din clasa cea mai puțin performantă, atunci când rulează cu o viteză de 80 km/h.
  • Valoarea zgomotului exterior la rulare indică niveluri de zgomot în afara vehiculului. Utilizarea anvelopelor mai silențioase va reduce poluarea fonică din mediu.
  • Simbolul pentru aderența pe zăpadă indică faptul că anvelopa îndeplinește reglementările oficiale și este sigură pe zăpadă.
  • Simbolul pentru aderența pe gheață înseamnă că anvelopa a trecut testul de aderență pe gheață și este potrivită pentru condițiile nordice de iarnă. Simbolul este utilizat în prezent doar pe anvelopele pentru autoturisme.

Noile etichete au început să apară deja pe anvelopele de iarnă fabricate după 1 mai 2021. Prin urmare, țineți cont de acest secret – o anvelopă de iarnă cu această etichetă are cu siguranță DOT 2021. În afară de performanțele menționate mai sus, noile etichete conțin și un cod QR. Scanat, acesta permite accesul la o bază de date extinsă cu toate anvelopele disponibile pe piața europeană. Informațiile standardizate din baza de date permit compararea rapidă a diferitelor modele de anvelope.



Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide