Cum arată cea mai dotată Dacia din lume, un 1300 din 1975? Proprietarul a scos-o la vânzare!

Autor: David Andrei acum 2 luni Știri

Aceasta este cea mai cunoscută Dacia din România. Motivul? Este cea mai… dotată! Este o Dacia 1300 din 1975. Mașina a fost scoasă la vânzare pentru 6.000 de euro. Mihnea Dinică, tânărul care a transformat-o, pleacă la studii în străinătate și nu știe dacă se va mai întoarce în țară.

GALERIE FOTO

Colegii veneau la liceu cu Porsche Panamera și Mercedes-Benz. El mergea cu Dacia 1300 din 1975. Când Mihnea s-a apucat să modifice Dacia bunicilor, nimeni din familie nu l-a susținut. Li s-a părut o pierdere de timp.

Încet-încet, liceanul priceput a transformat-o într-o mașină modernă. 4-5 zile a lucrat la motor, povestește tânărul, cu mașina pe elevator. De o săptămână întreagă a avut nevoie pentru consola centrală. A modelat cu pistolul de aer cald spațiul dinsponibil în bord pentru ca acolo să încapă o consolă centrală de Passat B6.

1300 din 1975 are buton start/stop, pornire din telecomandă și închidere centralizată. S-a ales și cu patru geamuri electrice, iar ușa portbagajului se deschide și ea din telecomandăs sau controlată printr-o aplicație pe telefon. Tot prin telefon se pot controla luminile, iar telefonul se poate încărca wireless la bord. Viitorul posesor poate controla funcțiile mașinii și prin comenzi vocale.

Mihnea a înlocuit instrumentarul de bord vechi cu unul de Logan, iar volanul este preluat de la un Duster. Dacia lui veche are acum navigație, ecran tactil, Bluetooth, cameră pentru marșarier, ba chiar subwoofer, patru boxe și două stații de amplificare.

Dacia 1300 cu “apucături” de BMW și Audi

Scaunele față sunt preluate de la un BMW Seria 3 E90 și au funcție de încălzire. Bancheta a fost transplantată de la un BMW E46.

Mihnea a vrut ca din exterior, mașia sa vopsită la service în cuptor în nuanța Renault Gri Cassioppee să pară o clasică. Dar are și clasicul limitele lui. Tânărul i-a pus semnalizare secvențială ca la modelele cu echipare de top de la Audi.

Sub capotă funcționează motorul de 1,6 litri cu carburator dublucorp nou-nouț, cu aproximativ 70 de cai putere, cuplat la o transmisie manuală cu cinci trepte.

“Dacă nu face trosc, te gândești că nu a intrat în viteză și mai bagi o dată”, spune tânărul.

Mihnea a montat și un filtru de aer sport și o pompă de benzină externă electrică. Mașina a primit și o nouă instalațe electrică de Dacia 1310.

Dacia 1300 ultra-modificată, scoasă la vânzare cu 6.000 de euro, vine la pachet cu factorul celebritate. A fost pe toate posturile de televiziune importante din România și a adunat aproape 2 milioane de vizualizări pe canale de YouTube și pe Facebook (mai jos, prezentarea de pe canalul Luțu Răzvan).

În preț intră și cutia originală cu patru trepte, motorul original de 1,3 litri, complet refăcut și ușile originale.

Sintagma “Unic proprietar” are o nouă dimensiune: mașina e în familia lui Mihnea de când a ieșit pe porțile uzinei, adică de 45 de ani!

VIDEO:



Comentarii
Inchide