Cererea de mașini în Europa este în scădere. Ce producători au crescut previziunile de vânzări?

Autor: Mihai Morcovescu 04 aug. 2022 Știri auto
Cererea de mașini în Europa este în scădere. Ce producători au crescut previziunile de vânzări?

Cei mai mulți producători de automobile raportează o cerere mai scăzută pe piețele din Europa şi din America de Nord. Cauza principală o reprezintă faptul că, din cauza prețurilor tot mai mari, consumatorii preferă să-şi păstreze banii pentru alte nevoi.

Există, însă, și mărci de lux precum Ferrari şi Mercedes-Benz care au crescut previziunile de vânzări. Acest lucru a fost posibil datorită cererii continue ridicate pentru modelele de top ale celor două companii. Cu toate acestea, perspectivele pentru cea mai mare parte a industriei auto sunt mai sumbre.

Marii producători europeni raportează scăderea cererii de mașini

Reprezentanții unor constructori importanți din Europa anunță o scădere considerabilă a cererii pentru mașinile noi. De asemenea, timpii de aşteptare pentru livrările de mașini noi s-au scurtat, în condițiile unor liste de comenzi tot mai subțiri. Și asta, chiar şi în condițiile unei producţii mai lente ca de obicei şi a unui număr de livrări mult sub cel de anul trecut.

Producătorii au protejat până acum marjele prin creşterea preţurilor. Însă, accelerarea puternică a inflaţiei în Europa și în America de Nord ar putea face mai dificilă transferarea costurilor în creştere. „Comenzile de mașini noi sunt în scădere”, a declarat directorul general al BMW Group, Oliver Zipse, referindu-se în special la Europa.

La rândul său, directorul financiar al celor de la Volkswagen, Arno Antlitz, spunea recent că cererea a scăzut mult în ultima vreme. Și asta, în condițiile în care registrele de comenzi sunt „full” pentru lunile următoare. „Situația este valabilă pentru Europa, dar şi pentru America de Nord, mai puţin pentru China”, a mai spus Antlitz.

Inflaţia a crescut vertiginos în Europa şi în SUA în ultimele luni. Băncile centrale au avertizat că vârful inflației ar putea fi atins peste câteva luni. Asta ar putea duce la scăderea încrederii consumatorilor şi a companiilor. „Consumatorii sunt în momentul de față foarte precauţi”, a declarat Philip Nothard, director de informaţii pentru Europa la Cox Automotive.

Sursa: Automotive News

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide