Lotul 3 al A0 București Nord va fi prima autostradă pe care o vor construi chinezii în România

Publicat: 11 01. 2023, 17:27

CNAIR va trebui să semneze contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 din Autostrada A0 București Nord.

Constructorul chinez China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC) a avut câștig de cauză, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins pe 10 ianuarie contestația firmei ICTAS, din Turcia.

Durata contractului de proiectare și execuție a lotului 3 al A0 Nord și legătura între DN2 (Afumați) – DN3 (Pantelimon) însumează 30 de luni. 12 luni sunt dedicate proiectării, iar celelalte 18 luni au ca destinație execuția tronsonului de drum, care include șapte poduri și pasaje, scrie Economedia.ro.

După trei ani de contestații și procese în instanță, chinezii de la CCECC au avut câștig de cauză

Compania de Drumuri a lansat licitația pentru lotul 3 Afumați – Pantelimon (8,5 kilometri între DN 2 și DN 3) în iunie 2019, primind la acea vreme 12 oferte. Două dintre oferte au aparținut China Synohidro și CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC).

După o serie de contestații depuse la CNSC și Curtea de Apel București, între firma turcească ICTAS și chinezii de la CCECC, câștig de cauză au avut reprezentații firmei din China.

În noiembrie, ministrul Sorin Grindeanu afirma că semnarea contractului a devenit o prioritate.

„E o întreagă istorie cu acel lot. Două loturi din cele patru nu au constructor. Pe lotul 3, în urmă cu ceva vreme a fost desemnat un anumit câștigător. Au fost două decizii ale instanței și două ale CNSC prin care se desființa decizia CNAIR. Sunt patru decizii, nu văd alte soluții decât aceea de a se semna. Motivarea este că nu se aplică prevederea legii care exclude companiile din China de la licitații pentru că procedurile au început anterior legii. Pe mine mă interesează ca, dincolo de constructor, la CNAIR și CFR să se facă lucrările. Cred că s-au cerut documentele pentru semnare, este o durată de câteva zile”, spunea Sorin Grindeanu.