Citroen prezintă noul e-C3, o electrică de oraș cu până la 320 KM de autonomie – GALERIE FOTO

Autor: Ionuț Vîlciu 17 oct. 2023 Știri auto

Citroen a prezentat noul e-C3, un model electric destinat mediului urban, cu până la 320 km autonomie și un preț accesibil.

Lansat inițial în anul 2002, C3 a devenit în timp cel mai popular model al brandului Citroen. C3 reprezintă 29% din volumul vânzărilor mărcii în Europa și a fost comercializat în peste 5,6 milioane de exemplare de-a lungul carierei și a trei generații. Acum, Citroen introduce o nouă generație, sub forma lui e-C3. Este primul model de segment B, complet electric, proiectat și construit în Europa. Noul e-C3 va fi asamblat la uzina Stellantis din Slovacia.

Cu o lungime de 4,01 metri, o lățime de 1,76 metri și o înălțime de 1,57 metri, noul model este mai mare decât generația precedentă, dar păstrează proporții compacte, ideale pentru traficul urban. În plus, garda la sol de 163 mm ar trebui să fie utilă pentru traversarea peste majoritatea obstacolelor.

Designul noului Citroen e-C3 a fost inspirat de conceptul Oli

Înfățișarea noului model a fost inspirat de conceptul Oli, prezentat de Citroen în 2022. Per total, avem de-a face cu un design mai robust, cu o parte frontală verticală, înaltă, cu o capotă mai scurtă. În funcție de nivelul de echipare, vor exista jante din tabla sau aliaj, cu dimensiuni cuprinse între 16 și 17 inch.

Noul e-C3 va fi disponibil în două niveluri de echipare: You și Max. Clienții vor avea la dispoziție 5 nuanțe exterioare: Alb Polar, Albastru Montecarlo, Roșu Elixir, Gri Mercury și Negru Perla Nera. Plafonul poate fi vopsit în negru sau alb, pentru a obține un efect contrastant.

La interior, Citroen e-C3 se laudă cu scaunele Advanced Confort, cu spumă suplimentară, o planșă de bord împărțită în două zone, un head-up display ce ține loc unui instrumentar de bord tradițional și un volan de dimensiuni compacte. De asemenea, acestea sunt combinate cu suspensia Advanced Confort, inclusă în standard.

Cât despre sistemul multimedia, aflați că Citroen propune două variante: My Citroen Play, în care utilizatorii folosesc telefonul mobil ca mod de interacțiune cu diferitele funcții ale mașinii, sistem asemănător cu cel utilizat de Dacia pentru anumite modele, și My Citroen Drive, cu ecran tactil de 10,25 inch. Acesta beneficiază de conectivitate wireless la Android Auto și Apple CarPlay.

Să fie Dacia Spring în pericol?

Noul Citroen e-C3 folosește un motor electric, care produce 113 CP și este alimentat de o baterie cu o capacitate de 44 kWh. Producătorul francez anunță o autonomie maximă de până la 320 de kilometri cu o singură încărcare. În plus, la o stație rapidă, de 100 kW, baterie de 44 kWh se încarcă de la 20 la 80% în doar 26 de minute. Dacă încarci mașina la o stație AC, la 11 kWh, atunci o încărcare completă va dura aproximativ 2 ore și 50 de minute. Trebuie să știm și că e-C3 sprintează de la 0 la 100 km/h în 11 secunde și are o viteză maximă estimată de 135 km/h.

Lucrurile devin interesante când discutăm despre prețuri, deoarece noul Citroen e-C3 pornește de 23.300 de euro în Franța, Germania, Belgia, Olanda, Austria, Portugalia, Polonia, Italia și Spania. Prețurile pentru România vor fi comunicate la începutul anului. Ținând cont de autonomie și de lista de echipamente pe care o oferă mașina, în care se numără frânarea autonomă, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare, recunoașterea limitei de viteză, pilotul automat, sistem de asistență la pornirea din pantă, senzori de parcare spate și cameră video pentru marșarier, ar putea fi un concurent puternic pentru Dacia Spring.

De asemenea, până în 2025, gama va fi completată de un model mai accesibil, care oferă 200 km de autonomie. Acesta ar urma să aibă un preț de pornire de 19.900 de euro. Noul Citroen e-C3 va ajunge la dealeri în al doilea trimestru al anului 2024.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Citroen


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide