Cota de piață a Toyota în Europa a urcat în prima jumătate a anului la un nivel-record de 7,6%

Autor: Mihai Morcovescu 28 iul. 2022 Știri auto
Cota de piață a Toyota în Europa a urcat în prima jumătate a anului la un nivel-record de 7,6%

Toyota Europa a înregistrat în primul semestru al anului o scădere a volumului de vânzări cu 6% față de aceeași perioadă din 2021. Astfel, producătorul de automobile japonez a comercializat la nivel global 563.067 de vehicule.

Cu toate acestea, constructorul asiatic a atins cea mai bună cotă de piață în prima jumătate a anului. În condițiile unei piețe globale în scădere, Toyota a ajuns la un nivel-record de 7,6%, o creștere semnificativă de +1% punct față de același interval din anul anterior.

În același timp, marca niponă și-a menținut locul al doilea pe piața europeană pentru cele mai multe vândute mașini de pasageri.

Vânzările de modele electrificate Toyota a crescut cu 11%

„Suntem foarte mulțumiți cu o cotă de piață-record de 7,6% pentru prima jumătate a anului. Mai ales, având în vedere problemele geopolitice, economice și problemele din lanțul de aprovizionare. Avem o cerere fără precedent pentru modele noi precum Yaris Cross, Aygo X și Lexus NX. De asemenea, și produsele noastre consacrate Yaris, Corolla și C-HR sunt la mare căutare”, a declarat Matt Harrison, președintele și CEO-ul Toyota Motor Europa.

Cererea clienților pentru gama de modele electrificate Toyota și Lexus  a continuat să crească. În total, divizia europeană Toyota a înregistrat o creștere de 6 puncte procentuale, ajungând la 76% în Europa de Vest și 68% în toată Europa. Această valoare reprezintă o creștere cu 9% față de anul precedent.

Vânzările mărcii Toyota au scăzut cu 4%, până la 539.260 de unități în primele șase luni. Cele mai vândute modele au fost Corolla (104.523 unități), Yaris – inclusiv versiunile electrificate (85.438). Yaris Cross – inclusiv versiunea hibrid (77.749), și RAV4 (69,548). Acestea au reprezentat 75% din volumul total.

Totalul vânzărilor de modele electrificate Toyota a crescut cu 11% față de aceeași perioadă din 2021, până la 363.962 de vehicule. Acest total reprezintă 67% din totalul vânzărilor.

La rândul său, marca de lux a niponilor, Lexus, a vândut 23.807 de mașini în prima jumătate din 2022. Practic, vorbim despre o scădere cu 39% comparativ cu același interval de anul trecut. Deși cererea clienților este mare, vânzările au fost afectate de problemele apărute în lanțul de aprovizionare, precum și de suspendarea exporturilor de vehicule către Rusia.

Mixul electrificat Lexus a crescut la 98% în Europa de Vest. SUV-urile RX, NX, UX și LX au reprezentat 88% din vânzările totale. Cele mai bine vândute dintre acestea au fost UX (7.584 unități), NX (7.469) și RX (5.016).

 

Sursa: Toyota

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Toyota


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide