Cum arată și cât costă o Dacia 1300 cu kilometrajul blocat la 999.999 de km

Autor: Marius Vișan acum 3 luni Știri auto

Numele mărcii Dacia își are originea în numele ținutului strămoșilor noștri.

Misiunea brandului auto a fost încă de la început crearea de automobile de familie moderne și robuste pentru români. Între 1970-1980 marca din Mioveni a dezvoltat o întreagă gama de modele ce cuprinde mai multe tipuri de vehicule de persoane şi utilitare.

Cei care își doresc un exemplar Dacia 1300 produs în anul 1975, o veritabilă  ”bucată” de istorie, au la dispoziție piața de mașini rulate. Pe site-ul Mobile.de, de exemplu, am găsit de vânzare un exemplar care a ajuns la un record din punct de vedere al numărului de km: 999.999 de km. Sub capotă se află un motor de o capacitate cilindrică de 1.289 cm³ care produce 40 kW (54 CP).

Vehiculul oferit spre vânzare este înregistrat ca vehicul istoric în Ungaria. Prețul mașinii este de 3.850 de euro.

Intră în GALERIA FOTO

Sursă foto: Mobile.de

Dacia 1300 este un autoturism fabricat între anii 1969 și 1984

Acesta a apărut în urma licenței Renault, intrând în producție în august 1969 și având la bază modelul Renault 12. Inițial, modelul dispunea de o singură caroserie berlină cu 4 uși și 5 locuri. Motorul avea capacitatea cilindrică de 1.289 cmc ce dezvolta 54 de cai putere, o viteză maximă de 144 km/h și consumul de 7,0 litri.

În 1970 sunt lansate trei variante de echipare pentru modelul 1300: Standard, Lux, Lux Super 1301 (model destinat numai folosirii ca mașina de serviciu a Partidului Comunist Român și Securității). Dacia 1301 Lux Super avea dotări ce nu se aflau pe modelele Standard și Lux cum ar fi: instalație radio din fabrică, scaune față supraînălțate, circuit de frână dublu, oglinzi retrovizoare exterioare, oglindă interioară cu poziție zi/noapte, parasolar pasager cu oglindă, torpedou iluminat, brichetă electrică, instalație spălare parbriz electrică, fiind disponibilă în culori închise, precum negru.

Conform Wikiwand.com, modelul 1300 a fost înlocuit de modelul Dacia 1310 în 1979, însă a rămas în producție până în 1984. În anul 1982 , a fost lansată o versiune intermediară numită DACIA 1300 CU ELEMENTE 1310. Acesta era un model de tranziție, în condițiile în care nu existau suficiente resurse și piese pentru a fabrica Dacia 1310.


Sursa foto: Mobile.de


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006, când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide