Cum sunt produse modelele Peugeot electrificate. Ce și-au propus francezii până în 2025?

Autor: Mihai Morcovescu 24 aug. 2022 Știri auto

Constructorul francez de automobile Peugeot își accelerează strategia de electrificare a gamei de modele până la sfârșitul anului curent. Compania din Hexagon își prezintă echipa de tehnicieni responsabili cu asamblarea și testarea bateriilor care echipează vehiculele electrice și cele hibride plug-in.

Tehnicienii francezi urmează un program intensiv de training înainte de a se alătura fabricilor deținute de Peugeot în Franța, Spania și Slovacia. Toate bateriile sunt testate pentru a asigura fiabilitatea, performanța și ciclul de viață al acestora.

În 2022, peste 70% dintre modelele Peugeot vândute la nivel mondial sunt electrificate. În Europa, acestea reprezintă 25% din totalul de vehicule de pasageri comercializate în primul semestru al anului. Spre comparație, în același interval din 2021, ponderea era de 16%.

Până în 2025, toate modelele Peugeot vor oferi o variantă electrificată

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Oficialii Peugeot și-au propus ca, până în 2025, toate modelele din gamă să ofere o variantă electrificată. Acest lucru implică o creștere substanțială a numărului de baterii produse. În acest sens, constructorul estimează că până la finalul lui 2022 va asambla până la 10.000 de baterii pe lună pentru gama sa de vehicule de pasageri. În ceea ce privește vehiculele utilitare, vor fi fabricate până la 7.000 de baterii pe lună.

Tehnicienii asamblează fiecare baterie de 50 kWh (celule și componente preasamblate) în circa 60 de minute. Pentru unitățile mai mari, de 75 kWh, sunt necesare 90 de minute. Bateriile sunt apoi supuse unor teste riguroase, care asigură o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru 70% din capacitatea sa de încărcare.

Întregul proces de testare durează 15 minute și este esențial pentru a autoriza instalarea bateriei în vehicul. Primul test constă în verificarea bunei funcționări a bateriei în urma asamblării. Un test de performanță simulează apoi utilizarea bateriei la putere maximă. Ultimul test validează etanșeitatea bateriei.

Aceasta este presurizată pentru a monitoriza eventualele scurgeri detectate în urma unei scăderi a presiunii. O etanșare adecvată va împiedica pătrunderea de apă sau murdărie în celulele bateriei și compromiterea ciclului de viață sau performanței acesteia.

Există cinci fabrici unde sunt produse baterii pentru vehiculele electrice Peugeot. Este vorba despre Sochaux și Mulhouse (Franța), Vigo și Zaragoza (Spania) și Trnava (Slovacia). Acestora li se va adăuga în curând încă o unitate de producție, la Hordain (Franța).

În 2022, Peugeot își consolidează gama de vehicule electrificate. Noul model 408 va oferi încă de la lansare două motorizări plug-in hybrid. Una va oferi 180 CP, iar cealaltă 225 CP. La rândul său, modelul 308 oferă aceleași motorizări pe versiunile de caroserie sedan și break.

Ambele automobile sunt construite pe noua platformă EMP2, care permite montarea unui motor electric. La sfârșitul anului 2021, gama de vehicule utilitare a fost completată de modelul He-Expert, care asociază tehnologia electrică cu cea bazată pe pilele de combustie.

Sursa: Peugeot

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Peugeot


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide