Peugeot prezintă noul 408, un SUV coupe electrificat cu caroserie de tip fastback

Autor: Mihai Morcovescu acum 2 săptămâni Știri auto

La capătul unei lungi campanii de promovare, Peugeot a publicat fotografiile și informațiile oficiale referitoare la noul model 408. Compacta franceză a primit  caroserie nouă, care îmbină elemente de sedan-coupe și de SUV. Gama de motorizări cuprinde trei unități, una pe benzină de 130 CP și două plug-in hybrid de 180 și 225 CP

Noul Peugeot 408 va debuta în Europa la început de 2023

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Încă de la început trebuie făcută o precizare pentru a înlătura orice confuzie. Deși poartă aceeași denumire, crossover-ul francez nu trebuie confundat cu sedanul destinat pieței din China, care a fost dezvăluit zilele trecute.

Așa cum sugerează și numele, noul 408 pentru Europa este poziționat în gamă între hatchback-ul 308 și berlina 508. Atât ca dimensiuni, cât și ca preț. Deocamdată nu au fost anunțat prețurile, dar este de așteptat ca versiunea entry-level PureTech 1.2 să coste de la aproximativ 32.000 de euro.

Noua platformă STLA Medium a Grupului Stelantis va fi gata de abia în 2024. Drept urmare, noul 408 a fost dezvoltat pe arhitectura EMP2, care este utilizată și de celelalte modele din gamă.

Producția modelului va demara la uzina din Mulhouse (Franța) la sfârșitul anului curent. Debutul comercial în Europa este programat pentru începutul anului 2023.

Caroserie fastback cu alură de SUV și dimensiuni de sedan

Ca dimensiuni, mașina măsoară 4.690 mm în lungime, în timp ce ampatamentul de 2.787 mm este aproape identic cu cel al lui Citroen C5 X. Noul 408 este cel mai încăpător model Peugeot, susțin reprezentanții mărcii, oferind un spațiu generos pentru pasagerii din spate. Portbagajul are un volum de încărcare de 536 litri și ajunge până la 1.611 litri cu bancheta rabatată.

Înălțimea este de 1.500 mm, acest 408 fiind mai scund comparativ cu un SUV clasic (1.640-1.750 mm). Caroseria cu cinci uși este de tip fastback, foarte aerodinamică. Garda la sol este mai mare comparativ cu un sedan convențional.

Un artificiu de design interesant îl reprezintă ceea ce francezii numesc „urechi de pisică”. Acestea se află la nivelul montanților C și optimizează fluxul de aer spre spate. La partea posterioară se remarcă hayon-ul cu design diferit și bara de protecție care integrează un difuzor ce amintește de Subaru WRX.

Aspectul exterior este completat de farurile Matrix LED înguste, grila frontală în culoarea caroseriei și jantele care au între 17 și 20 inch. Aripile evazate ale roților prezintă protecții din plastic, indiferent de culoarea aleasă pentru caroserie. În plus, modelul oferă și cea mai recentă generație de Peugeot i-Cockpit.

Pe parte de tehnologie, noul său dispune de patru porturi USB-C, conexiune Wi-Fi și actualizări de tip „over-the-air” ale sistemului multimedia. În plus, pasagerii vor avea la dispoziție un sistem audio Focal Premium cu 10 difuzoare și un amplificator de 690 W.

Gama de motorizări cuprinde versiuni plug-in hybrid

Asemenea noului Citroen C5 X, motorizarea de bază a noului Peugeot 408 este un PureTech de 1,2 litri și 130 CP. Resursele sunt transmise către roțile din față printr-o cutie de viteze automată cu opt trepte. Peugeot nu a divulgat performanțele, însă modelul celor de la Citroen cu același motor are nevoie de 10,4 secunde pentru a atinge „suta”.

Din oferă mai fac parte și două variante plug-in hybrid de 180 și 225 CP. Ambele au la bază un motor PureTech de 1,6 litri, care funcționează împreună cu o unitate electrică de 81 kW.

Și în cazul acestor modele resursele sunt gestionate prin intermediul aceleiași transmisii automate. Francezii nu au dezvăluit autonomia în modul electric pentru nici una dintre cele două modele cu încărcare la priză, însă aceasta ar putea fi de circa 60 de kilometri. O versiune 100% electrică va fi lansată ceva mai târziu.

Sursa: Peugeot


Sursa foto: Peugeot


Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide