Cumpărătorii de mașini second-hand sunt prea puțin interesați de sistemele de asistență – Studiu IIHS

Autor: Cristian Gubandru 21 feb. 2022 Știri auto
Cumpărătorii de mașini second-hand sunt prea puțin interesați de sistemele de asistență – Studiu IIHS

Într-un nou studiu, americanii de la IIHS au descoperit un adevăr uimitor. Pe piața second-hand, șoferii pur și simplu nu sunt conștienți de caracteristicile de siguranță activă ale mașinii lor.

Acest lucru înseamnă că toate noile caracteristici de siguranță pe care producătorii auto au continuat să le dezvolte sunt foarte puțin folosite odată ce mașinile ajung pe piața second-hand, își schimbă proprietarul.

Studiul IIHS a descoperit câteva lucruri foarte interesante despre cunoștințele șoferilor în momentul achiziționării unei mașini.

Pentru acest studiu, 750 de proprietari de mașini cu modele fabricate între 2016 și 2019 au fost intervievați. Dintre aceștia, 402 proprietari și-au cumpărat mașinile noi, în timp ce 362 le-au cumpărat second-hand.

Funcțiile avansate de asistență pentru șofer pot face conducerea mai sigură doar dacă șoferii au suficientă încredere în ele pentru a le folosi, iar această încredere pare că scade pe măsură ce vehiculele ajung pe piața second-hand.

IIHS: Un număr mare de cumpărători de mașini second-hand nu știu ce sisteme de asistență sunt prezente pe vehiculele lor

Studiul arată că un număr mai mare de cumpărători de mașini second-hand decât de mașini noi nu știu ce sisteme de asistență pentru șofer sunt prezente pe vehiculele lor. Aceștia nu au putut descrie modul în care funcționează sistemele și au recunoscut că nu au încredere în ele. Acest lucru s-ar putea traduce prin utilizarea acestora rar, ceea ce duce la scăderea numărului de accidente prevenite de sistemele de siguranță pentru șofer.

De ce cumpărătorii de mașini second-hand nu folosesc aceste sisteme moderne? Concluzia este că totul se rezumă la educație și interes. Atunci când achiziționează o mașină rulată de la un dealer de marcă, este posibil ca agentul de vânzări să nu aibă toate informațiile pentru a instrui corect clienții. În plus, dacă cumpărătorii caută o ofertă bună pentru o mașină second-hand, atunci cel mai probabil nu au efectuat același nivel de cercetare pe un anumit model ca și cumpărătorii de mașini noi. Această combinație de educație și dorință ar putea pune în pericol șoferii.

95% dintre cumpărătorii de mașini noi și-au cumpărat vehiculul de la un dealer al brandului, comparativ cu 74% dintre cumpărătorii de mașini rulate.

Potrivit IIHS, „frânarea automată de urgență (AEB) reduce accidentele cu 50%. Avertizarea de părăsire a benzii reduce accidentele cu 11%, iar avertismentul de unghi mort reduce accidentele de schimbare a benzii cu 14%. Aceste numere nu înseamnă nimic dacă proprietarii nu sunt conștienți de elementele de siguranță activă de pe mașinile lor”.

Sursa: IIHS

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Gubandru
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax, parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn, parte ... citește mai mult

Comentarii
Inchide