Test drive Dacia Jogger TCe 110

Autor: Marius Vișan 11 mart. 2023 Știri auto

Dacia continuă să aibă succes la nivel european și național cu strategia sa de a pune pe piață vehicule eficiente și low-cost.

Dacia Jogger a primit o schimbare de design după aproximativ un an de la apariție. Deși nu este foarte substanțială, scopul principal a fost acela de a unifica modelele oferite de producătorul din Mioveni, astfel că Jogger a primit o nouă grilă, în care logo-ul original este înlocuit cu literele stilizate DC.

Emblema modernă, reprezentată de literele DC, ar trebui să semene cu o verigă a unui lanț. Designul său modern este subliniat și de culoarea albă strălucitoare, care poate da iluzia că logoul este iluminat. Noua emblemă este urmată de linii orizontale întrerupte în grila radiatorului, care se potrivesc cu stilul de luminilor de zi în formă literei Y.

Noul design al mărcii Dacia este tema principală a reînnoirii pe întreaga gamă Dacia

Mașina de test, un Jogger TCe 110 în echiparea Extreme, a fost „împodobită” în culoarea verde închis, nuanța sa amintind de verdele kaki. Apropo, această culoare costă 460 de euro, opțional, și se potrivește foarte bine cu jantele de 16 inch vopsite în negru lucios.

Personal, îmi place stilul mai modern al capotei și că se potrivește pur și simplu cu forma destul de masivă a mașinii, care combină elemente de break, monovolum / MPV și SUV / Crossover. În rest, exteriorul păstrează forma pătrățoasă, tipică pentru marca românească, profilul fiind dominat de bare de plafon modulare cu o capacitate de încărcare de până la 80 kg și aripile generoase cu bandouri negre, din plastic rezistent, prezente în configurația Extreme. Partea din spate se remarcă printr-un spoiler mic și luminile dezvoltate pe verticală.

Habitaclul are un stil clasic Dacia, unde totul este funcțional și materialele nu sunt foarte prețioase, tocmai pentru a putea menține un preț mai scăzut decât concurența. Cu toate acestea, nu lipsește tehnologia modernă, cu un ecran tactil al sistemului de infotainment de 8 inch. Grafica este simplă și clară, iar la apăsare, comenzile răspund destul de bine. În ceea ce privește instrumentarul de bord acesta este analogic, cu un ecran monocrom central de 3,5 inch pentru afișarea unor informații cum ar fi consumul sau autonomia rămasă. Există un suport pentru telefonul mobil în partea dreaptă a volanului, precum și o priză USB foarte aproape de acesta.

La interior, Dacia Jogger utilizează aceeași configurație a bordului ca și Sandero și, prezintă un finisaj din material textil pe tabloul de bord pentru a-i oferi un aspect mai sofisticat. Există o mulțime de reglaje pentru scaune și volan pentru a obține o poziție confortabilă de condus.

Jogger oferă tot ceea ce vă puteți dori de la o mașină pentru călătorii obișnuite cu familia

În echiparea Extreme nu lipsesc aerul condiționat automat, geamurile electrice în față și spate, mesele pe spătarul scaunelor din față, senzorii de parcare din spate și camera de mers înapoi și senzorul de ploaie pentru ștergătoare. Mașina testată a primit, de asemenea, frâna de parcare electronică, cotieră centrală, senzori de monitorizare a unghiului mort și senzori de parcare față. Pentru o mașină de familie disponibilă cu șapte locuri, nu este deloc rău. Mai ales având în vedere prețul. Al treilea rânduri de scaune pot fi îndepărtate complet pentru un portbagaj mai mare, în timp ce a doilea rând poate fi pliat. De asemenea, în portbagaj sunt prezente cârlige și o priză de 12 volți.

Capacitatea portbagajului in configurația cu 7 locuri este doar de 160 litri, iar spațiul rămas a primit o mică tava de cauciuc pentru a nu murdări podeaua. Totuși, al treilea rand de scaune poate fi ușor rabatat înainte, ceea ce mărește semnificativ spațiul portbagajului. De asemenea, prin simpla deblocare, perechea de scaune din spate poate fi complet îndepărtată.

Dacia Jogger se laudă cu un spațiu generos ca principală sa calitate. Găsirea unei poziții confortabile la volan este destul de ușoară. Spațiul din rândul doi de scaune nu este spectaculos, dar nici nu este o tragedie. Cu înălțimea mea de 1,83 de centimetri, am reușit să mă așez destul de confortabil, dar ar fi putut fi mai mult spațiu pentru genunchi. Spațiul deasupra capului și la nivelul umerilor este suficient.

Dacia Jogger este ușor de manevrat

În versiunea noastră de test – Dacia Jogger TCe 110 2023 Extreme, este propulsată de un motor de 1.000 de centimetri cubi, 3 cilindri, benzină, cu 110 CP / 81 kW și 200 Nm cuplu motor, cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte, precum și tracțiune față. Motorul nu este foarte puternic, accelerația nu este fulgerătoare, dar oferă o bună stabilitate în timpul efectuării unei manevre de depășire sau pentru a ieși dintr-o situația normală din trafic. Cu toate acestea este mai bine să nu vă aventurați în manevre prea sportive, mai ales dacă mașina este încărcată. Transmisia manuală este decentă, fiind destul de precisă în schimbările de trepte.

Pe de altă parte, vorbim despre un model care nu se concentrează pe o dinamică de conducere distractivă, ci pe siguranță și confort. Direcția este ușoară și confortabilă, iar vizibilitatea este excelentă datorită ferestrelor mari. Din păcate, există o anumită rigiditate în amortizarea suspensiei, ceea ce face ca mașina să răspundă dur la denivelările drumului. Sistemul de frânare este bun și permite o oprire destul de rapidă.

În ceea ce privește consumul, Dacia Jogger este recunoscută pentru autonomia sa mare, chiar și pentru motorizarea simplă pe benzină de care am beneficiat în cadrul testului. Consumul mediu declarat de producător, în ciclul combinat WLTP, este de 5,7 litri la suta de km. În testul nostru, computerul de bord a înregistrat un consum de 6,1 litri la 100 km într-un traseu mixt de aproximativ 200 km.

Concluzie

Dacia Jogger este o mașină de familie care rescrie regulile despre ceea ce poate fi un vehicul cu șapte locuri. Motorul pe benzină turbo al lui Jogger nu va face minuni, dar este un performer decent în majoritatea cazurilor, în timp ce zgomotul motorului cu trei cilindri poate deveni intruziv la viteze de autostradă. Jogger este practic, cu o mulțime de accesorii utile și poate fi o alternativă excelentă la minivan-urile vechi, sau pentru cei care vor să facă tranziția de la un break spre o mașină cu alură de corssover. Practicitatea Daciei Jogger rămâne punctul forte. Indiferent dacă aveți o familie mai mare, trebuie sa transportați echipamente, călătoriți des cu prietenii sau sunteți pasionați de grădinărit si bricolaj, Jogger ține pasul cu majoritatea nevoilor. Prețul mașini este și el destul de satisfăcător având în vedere de dotări: costă 20.700 de euro (TVA inclus).

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor / Mihai Pop


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide