Mai este Dacia Logan o mașină low-cost? Momentul adevărului

Autor: David Andrei acum 1 an Știri auto

Dacia Logan a fost percepută mereu ca o mașină low-cost. A fost mereu de departe cel mai accesibil model disponibil în România și chiar pe piața europeană. Dar mai este sau nu low-cost?

GALERIE FOTO

Pentru a menține prețurile mici, Grupul Renault a fost nevoit să apeleze la soluții care nu au fost întotdeauna pe placul șoferilor. Plastice tari, motoare mici, jante din tablă. Sunt aspectele care îi deranjează pe cei care doresc o Dacia la preț mic. Dispariția din gamă a motorului diesel 1.5 dCi, odată cu lansarea celei de-a treia generații, a intensificat valul de nemulțumiri.

În România, Dacia Logan III pornește de la 8.600 de euro. Este un preț rezervat versiunii de bază, în versiune SCe 65, cu 65 de cai putere, 95 Nm, transmisie manuală cu cinci trepte și linie de echipare Access. Prin Programul Rabla, discuțiile încep însă, de la 6.990 de euro.

Dacia Logan low-cost? Prețul da, mașina ba

Noua generație Logan a venit cu un preț mai mare, care s-a majorat ulterior cu 200 de euro. Dar modelul propune și dotări superioare față de generația anterioară. Echiparea de bază propune șase airbag-uri, buton pentru apelarea numărului de urgentă în caz de accident, frânare automată de urgență și un suport pentru telefon.

Noul Logan are la bază o platformă nouă, CMF-B și vine acum dotări la care posesorii de Logan de primă generație sau de Logan II nici nu visau.

Dacia a adus în gama noului sedan, pentru versiunile superioare, echipamente și dotări interesante. Configuratorul pune la dispoziția clienților ecranul de 8 inci care redă sistemul Media Nav. Sunt disponibile și jante din aliaj sau o frână de parcare electrică. Senzori de parcare în față și în spate, senzor pentru monitorizarea unghiului mort și o cameră de marșarier se regăsesc, de asemenea, pe listă. Volanul poate fi îmbrăcat în piele. Clientul poate bifa geamuri electrice și în spate, dar și un sistem de aer condiționat cu reglaj automat.

Mai mult, a ajuns în gama Logan, în premieră, transmisia automată CVT, rezervată versiunii TCe 90.

Rămân plasticele tari pe bord și pe fețele ușilor, rămân motoarele mici. Dar sunt cele care se regăsesc și în gama lui Clio de la Renault. Modelul francez însă,  pornește de la 12.490 de euro.

Din momentul prezentării primelor fotografii oficiale, cei care au văzut imaginile au fost impresionați de designul noului sedan și în mod special de farurile cu tehnologie LED care amintesc de modele din clase superioare.

La preț mai mare, Dacia Logan oferă și spațiu mai mare. Modelul a crescut în toate direcțiile. Propune, propune călătorii mai confortabile pentru cinci ocupanți și un portbagaj cu un volum de 528 de litri, în locul celor 510 ai generației anterioare.




Comentarii
Inchide