Dacia Logan, record la cursa de 24 de ore de la Nurburgring. A fost preferata spectatorilor

Autor: David Andrei acum 2 luni Știri

O Dacia Logan a intrat în istorie. A terminat în top 100 celebra cursă de 24 de ore de la Nurburgring și a stabilit un record în așa-numitul “Iad Verde”. Deși organizatorii au etichetat-o drept “cea mai lentă mașină” încă dinainte de start, Dacia noastră a fost preferata spectatorilor.

GALERIE FOTO

Lumea s-a adunat să vadă prima Dacia Logan pe Nurburgring într-o cursă de 24 de ore. Mașina românească era din start un outsider, dar tocmai acest statut i-a atras popularitatea.

La volanul modelului românesc s-a aflat Misha Charoudin. Pilotul echipei Team SwiftWing.de s-a născut în Rusia, a copilărit în Olanda și acum trăiește în Germania, nu departe de celebrul circuit. Mașina lui a fost modificată de Ollis Garage și are acum 165 de cai putere. Pentru cursa de 24 de ore de la Nurburgring, Logan a fost încălțat cu anvelope Dunlop Direzza.

Misha a obținut și cel mai bun timp pentru echipa sa: 11 minute și 49 de secunde. Și, cum nicio mașină românească nu a mai fost în cursa de 24 de ore de la Nurburgring, pilotul se laudă și cu un record istoric pentru Dacia Logan.

Dacia a fost pe locul 98 după un total de 41 de ture. Mai rapidă decât un Porsche Cayman. Și evident, mai bună decât 22 de mașini care nu au terminat cursa.

Camera instalată în cabină arată cum, în linie dreaptă, Loganul modificat ajunge la 192 km/h. Misha abordează curajos, dar responsabil virajele strânse și diferențele de nivel. Le face loc piloților mult mai rapizi care vor să stabilească timpi net superiori. Modele ca Mercedes-AMG GT3, Audi E-Tron GT în versiune RS, Lamborghini Huracan GT3 sunt doar câteva dintre mașinile aliniate la start.

Obiectivul lui Misha și al echipei sale a fost să termine cursa fără să-și asume riscuri inutile.

Dacia Logan, cea mai lentă mașină pe Nurburgring

„Cea mai lentă mașină pe Nurburgring” este titlul unei filmări publicate pe canalul de YouTube al circuitului. Așa lentă, Dacia Logan a încheiat pe locul 4 în clasa sa, SP3, în care au mai fost înscrise două Toyota Corolla, o Toyota GT86 Cup și un Opel Manta. Acesta din urmă nu a terminat cursa.

“Sabine (n.r. Schmitz) ar fi mers mai repede cu o dubă”, i-au scris mulți. De fapt, a și făcut acest lucru, parcurgând aceeași distanță în 10 minute și 8 secunde, la volanul unui Ford Transit, în anul 2005.

Misha nu are experiența și nici palmaresul lui Sabine Schmitz (1969-2021). Dar are și el la activ aproximativ 5000 de ture de Nurburgring. Iar zilele acestea, a trăit un moment istoric cu Dacia Logan, o curiozitate care a câștigat o popularitate fantastică la Nurburgring. Toată lumea iubește outsiderii.

VIDEO:


Sursa foto: Misha Charoudin/captura YouTube


Comentarii
Inchide