Dacia Spring va avea un rival cu logo Volkswagen. Ce pregătesc nemții?

Publicat: 29 11. 2020, 08:20
Actualizat: 29 11. 2020, 08:20

Dacia Spring va fi cea mai accesibilă mașină electrică de pe piața europeană. Dar Volkswagen nu are de gând să lase modelul cu emisii zero să-și facă de cap. Nemții lucrează la un rival pentru Spring.

GALERIE FOTO

Va fi o mașină de dimensiunile lui Polo, scrie Reuters. Dacia Spring măsoară doar 3,73 metri în lungime, în timp ce Volkswagen Polo are 4.053 milimetri. Denumit intern “Small BEV”, viitorul Volkswagen electric va fi conceput pentru a umple spațiul lăsat liber în familia ID. Va juca rolul celui mai accesibil model.

Cu acest model, Volkswagen va fi cu un pas mai aproape de îndeplinirea obiectivului. Pentru a se conforma normelor tot mai stricte de poluare, nemții vor ca 60% dintre mașinile vândute de ei în Europa până în 2030 să fie mașini electrice.

Volkswagen accelerează tranziția la o gamă cu emisii zero. Compania de la Wolfsburg a anunțat investiții în valoare de 73 de miliarde de euro în vehicule electrice și în digitalizare pentru următorii cinci ani. Jumătate din această sumă a fost rezervată electromobilității. 1,5 milioane de mașini electrice este obiectivul nemților până în 2025.

Cât va costa cel mai ieftin Volkswagen electric, rival pentru Dacia Spring?

Viitorul Volkswagen electric low cost va avea un preț cuprins între 20 și 25.000 de euro, fără subvențiile de la stat, notează Reuters. Ar fi astfel cu 10.000 de euro mai ieftin decât ID.3, lansat pe piața europeană în luna septembrie. ID.3 pornește, în Germania, de la 34.113 euro.

În România, statul european care oferă cel mai consistent bonus celor care achiziționează mașini electrice, programul Rabla Plus i-ar aduce o reducere de aproape 10.000 de euro (45.000 de lei).

Chiar și în aceste condiții, ar fi dificil pentru un Volkswagen electric low cost să rivalizeze cu Dacia Spring. În Ungaria, acolo unde Dacia a dat publicității prețul de pornire pentru mașina cu logo Dacia este de 17.760 de euro. Cu subvenția de la stat, în țara noastră, acest model ar putea fi achiziționat cu mai puțin de 10.000 de euro.

Cel mai probabil, acesta va primi o baterie mai mică decât cea cu care este echipată ID.3 în versiune entry-level. Acest lucru se traduce printr-o autonomie redusă. Dacia a trecut în contul lui Spring o autonomie de 225 de kilometri în ciclul de testare WLTP, asigurată de bateria litiu-ion cu o capacitate de 26,8 kWh.