Noua Dacia Spring a fost prezentată oficial în cadrul evenimentului Renault eWays

Autor: Cristian Agatie 15 oct. 2020 Știri auto

Noua Dacia Spring a fost prezentată oficial în cadrul evenimentului Renault eWays, alături de conceptul primului model electric Renault realizat pe noua platformă CMF-EV, destinată exclusiv modelelor electrice.

Intră în Galeria FOTO

Primul model electric al mărcii românești se adresează în special tinerilor din mediul urban. Dacia Spring, care reprezntă un derivat al modelului Renault City K-ZE, comercializat pe piața din China, surprinde printr-un design proaspăt și o autonomie de peste 200 de kilometri. Prețul o califică, de asemenea, ca fiind unul dintre cela mai accesibile modele electrice de pe piață.

Dacia Spring prezintă faruri LED înguste, care integrează luminile de zi. Cum era de așteptat, blocurile optice față sunt diferite de cele ale conceptului Dacia Spring prezentat în primăvară. În partea din spate apar stopurile LED care imită forma literei “Y”, un design cu care ne-am familiarizat deja de la noile Sandero și Logan. Pentru a scoate în evidență caracterul futurist al noului model electric, Dacia Spring beneficiază de un design distinct în gama Dacia.

Dacia Spring măsoară 3,73 metri în lungime, 1,62 metri în lățime (fără oglinzile laterale) și 1,51 metri în înălțime, având un ampatament de 2,42 metri. Asta înseamnă că este cu 23 de centimetri mai scurtă decât un model de clasă mică de tipul noului Peugeot 208/e208, dar cu aproximativ 13 centimetri mai lungă decât Skoda Citigo/Citigo e iV. Garda la sol de 150 mm o face la fel de potrivită în afara asfaltului ca orice alt model Dacia.

Ce autonomie are noua Dacia Spring?

Bateria Li-Ion are o capacitate de 26,8 kWh și oferă o autonomie suficientă pentru deplasările zilnice ale majorității clienților. Dacia promite 225 km în ciclul combinat WLTP și 295 km în ciclul urban. Motorul electric de 45 CP (33 kW) asigură performanțe decente pentru traficul urban, cu o viteză maximă de 125 km/h. Autonomia poate fi extinsă cu aproape 10% prin acționarea butonului ECO de pe planșa de bord, care limitează puterea la 23 kW (în loc de 33 kW) și viteza maximă, la 100 km/h.

Încărcarea bateriei se face în mai puțin de o oră (0-80%) de la priză rapidă de 30 kW, dar durează 5 ore pentru o încărcare completă la un wallbox de 7,4 kW. În cazul unei prize casnice normale, timpul de încărcare este de 14 ore.

Cu o rază de bracaj de numai 4,8 metri, Dacia Spring Electric se manevrează ușor în spațiile înguste. Dacia Spring  este spațioasă, oferind spațiu interior pentru patru pasageri adulți și un portbagaj impresionant, de 300 de litri. Volumul acestuia se poate dubla prin rabatarea banchetei.

Gamă bogată de echipamente și o utilizare optimă a spațiului

Modelul dispune, în serie sau opțional, de numeroase echipamente, printre care: direcția cu asistență variabilă 100% electrică, închiderea centralizată de la distanță, geamurile electrice, sistem de aer condiționat manual, sistem multimedia, reglaj electric al oglinzilor retrovizoare.

Între cadranele de bord este amplasat un ecran cu afișaj digital de 3,5” iar sistemul de recunoaștere vocală Google sau Apple poate fi activat la o simplă apăsare pe un buton de comandă amplasat pe volan. Sistemul multimedia Media Nav cuprinde un touch screen de 7”, sistem de navigație, radio DAB, conexiune Bluetooth, o priză USB și este compatibil Apple Carplay și Android Auto.

versiunea Spring Cargo este prevăzută cu un spațiu de încărcare în locul banchetei spate. Atât planșeul cât și pasajele roților din spate sunt acoperite cu material plastic, asigurând astfel o suprafață plană, rezistentă la uzură. În părțile laterale ale portbagajului sunt prevăzute patru inele de ancorare. Un grilaj metalic separă locurile din față de compartimentul de transport. Lungimea de încărcare a acestei versiuni specifice este de 1 033 mm, pentru un volum de 800 de litri și o sarcină utilă de 325 kilograme.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide