De ce fug, de fapt, clienții români de mașinile break

Autor: Marius Vișan 20 iul. 2021 Știri auto

Mașinile break au o faimă nefastă în țara noastră. Mulți români au prejudecăți legate de acest tip de caroserie, deși acesta are mai multe avantaje.

Break, station wagon, estate sau combi sunt termeni folosiți pentru a descrie o mașină cu o caroserie asemănătoare unui hatchback. Diferența este zona de spațiu util din spate extinsă.

Stilul caroseriei este similar cu al unui autoturism hatchback, însă break-urile sunt mai lungi și au linia acoperișului extinsă rezultând o suprafață amplă pentru bagaje și mărfuri. Break-urile erau catalogate ca mașini de familie, asta până când SUV-urile au primit toată atenția publicului.

Chiar dacă acum avem mulți fani de SUV-uri, cumpărătorii de mașini din Europa s-au bazat la un moment dat pe mașinile break pentru a-și satisface nevoile practice. Fie că era vorba de proprietari de câini, familiști care plecau des în excursie sau clienți care transportau obiecte voluminoase, toți avea în fruntea listei de preferințe auto un break.

Intră în GALERIA FOTO

Capacul portbagajului (sau hayonul) se deschide la fel ca la un hatchback. Ridicarea hayonului creează o deschidere mare în formă pătrată care facilitează încărcarea bagajelor voluminoase. Scaunele din spate sunt rabatabile, oferindu-vă posibilitatea de a crea în spatele scaunelor din față un spațiu asemănător cu al unei dubițe.

Dacă alți clienți europeni ar numi toate acestea niște avantaje, românii evită caroseria break pentru că seamănă cu un dric.

Motivul pentru care clienții români fug de mașinile break: ”Nu vreau dric în fața casei”

Chiar dacă break-urile au avut cândva reputația de a fi pătrățoase, lente și plictisitoare de condus, producătorii auto au găsit noi modalități prin care să le facă mai atrăgătoare pentru cumpărătorii.

Mașinile break moderne îmbină spațiul uriaș de încărcare cu un design mai elegant. Ele sunt sunt poziționate mai aproape de sol. Centrul de greutate mai scăzut le face mai agile de condus decât SUV-urile care sunt înalte și greoaie.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor.ro


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide