De ce s-a apucat Aston Martin să construiască din nou legendarul DB5, după 55 de ani

Autor: ProMotor acum 6 luni Știri

După 55 de ani, Aston Martin s-a apucat din nou să construiască legendarul model DB5. „Cea mai faimoasă mașină din lume” va fi produsă într-o ediție limitată „Goldfinger Continuation” de numai 25 de exemplare, în colaborare cu producătorii seriei de filme James Bond.

Intră în Galeria FOTO

La mai bine de jumătate de secol de la scoaterea din fabricație a legendarului DB5, Aston Martin a luat decizia de să mai producă un lot de 25 de unitîți, într-o serie limitată DB5 „Goldfinger Continuation”. ACestea vor fi produse în parteneriat ci EON Production, cei care au produs celebra serie de filme cu James Bond – probabil cel mai eficient instrument de marketing pentru industria auto.

Cei 25 de norocoși nu vor avea în garaj doar o ediție specială a lui Aston Martin DB5, despre care se spune că este unul dintre cele mai căutate modele pentru colecționarii de mașini clasice Aston Martin. Cele 25 de exemplare DB5 Goldfinger Continuation sunt dotate cu gadgeturi funcționale similare celor care au apărut în film. ACerstyea au fost dezvoltate de Aston Martin în colaborare cu specialistul în efecte speciale Chris Corbould, premiat cu Oscar pentru realizările sale.

Aston Martin DB5 a fost produsă în numai 900 de exemplare între 1963 și 1965. De departe, cel mai faimos deținător al modelului original a fost chiar James Bond, care a condus acest model în filmul din 1964 care a făcut DB5 celebru – Goldfinger.

Cât costă Aston Martin DB5 Goldfinger Continuation?

Seria de modele Continuation nu este nouă la Aston Martin, aceasta fiind deschiză în 2017 cu modelul DB4 GT Continuation. Din acest punct de vedere, DB5 respectă cutumele și va fi, cu siguranță, unul dintre cele mai valoroase modele noi produse vreodată de marcă britanică.  Fiecare exemplar al seriei Aston Martin DB5 Goldfinger Continuation va avea prețul de 2,75 milioane de lire sterline (aproape 3,1 milioane de euro), fără a lua în calcul taxele locale.

Noile DB5 vor respecta același proces de producție ca și modelul original, fiecare exemplar având nevoie de 4.500 de ore de muncă. Producția a fost organizată la sediul Aston Martin Heritage Division din Newport Pagnell, Buckinghamshire (UK) – cel mai mare, mai bine echipat și mai renumit centru din lume pentru restaurarea modelelor Aston Martin.

Dintre gadgeturile cu care va fi dotat DB5 Goldfinger Continuation notăm la exterior plăcuțele cu numere de înmatriculare care se rotesc (cu trei numere disponibile), două mitraliere (machete) în partea frontală, lunetă rezistentă la gloanțe, roți cu zbaturi în față și în spate și, opțional, acoperiș amovibil în zona pasagerului din față.

În interior regăsim un ecran radar (simulare), telefon în ușa șoferului, buton de control pe schimbătorul de viteze, butoane de comandă montate pe un panou între consola centrală și cotieră, compartiment secret pentru arme sub scaune și o telecomandă pentru activarea gadgeturilor.

Construcție clasică pentru o mașină nouă

În termeni mecanic, noile mașini clasice dispun de un motor cu șase cilindri în linie, de 4,0 litri aspirat, care dezvoltă 290 CP. Acesta este cuplat la o cutie ZF cu cinci rapoarte, care trece apoi cuplul motor către puntea spate, dotată cu un diferențial cu patinare limitată.

Direcția este de tip pinion-cremalieră și nu dispune de asistare, în timp ce frânele sunt cu disc, acționate hidraulic și servoasistate. În ceea ce privește suspensia, aceasta are un set-up de tip coilover cu bare antiruliu în față, în timp ce pe spate întâlnim o suspensie semi-independentă, cu brațe semirigide și prindere de tip Watt.

Nu știm dacă decizia de a produce din nou DB5 după mai bine de jumătate de secol are legătură cu remușcărilor britanicilor după filmările la cel mai nou film Bond, No Time to Die. Cert este că, în timpul filmărilor, un exemplar Aston Martin DB5 a apărut zgâriat pe partea dreapta.

Aston Martin se află pe o pantă ascendentă în ultimul timp, după investiția făcută de Toto Wolff și anunțul că va dezvolta primul motor in-house după mai bine de jumătate de secol.



Comentarii
Inchide