Descoperă emblemele Europei, ziua 3: Russelsheim – Strasbourg – Colmar

Autor: Adrian Mihălţianu 03 mart. 2014 Știri auto

Dimineaţa zilei a treia din turul nostru de descoperire a EMBLEMELOR EUROPEI (click pe link să dai de un ceas elveţian) a început undeva în Germania, în apropierea sediului OPEL Adam din Russelsheim. Evident, nu am rezistat tentaţiei să-l vizităm pe Adam Rocks la cafea, însă tot ce am găsit la Adam OPEL AG au fost frăţiori de-ai lui Rocks împărţind roua dimineţii. Şi o pasăre.

După câteva poze ne-am hotărât să ne continuăm călătoria către Franţa, căci nimic nu e mai boem ca nişte croissanturi proaspete şi o cafea aburindă. În drum către următoarea oprire din itinerariu – Strasbourg – ni s-a trimis din partea şefului indicaţia să vizităm Colmar, căci „n-o să regretăm”. Înainte să stabilim dacă a fost un ordin, o ameninţare sau un sfat, am hotărât să amânăm micul-dejun până în Colmar.

Insignia e acasă la Russelsheim

Imediat ce am intrat în Alsacia ne-am domolit şi tempo-ul, nu neapărat din cauza limitei de viteză de pe autostradă, ci pentru că domnii de la direcţiune au blocat o bandă din cele două pentru curăţenia de primăvară. Asta ne-a încurajat să admirăm la campagne.

Nu ştiu să răspund la întrebarea „cum e posibil să nu fi văzut Catedrala Notre Dame de Strasbourg?!”, însă ştiu că în agitaţia noastră, am ajuns în faţa gării din Strasbourg, care produce un contrast arhitectural puternic cu oricare altă clăride din preajma-i. Promiţându-ne că o să ne întoarcem la un moment dat în Strasbourg, am hotărât să ne continuăm călătoria către  Colmar. 

Dacă în privinţa Strasbourgului ne-am promis să ne întoarcem, din Colmar ne-a fost foarte greu să ieşim. Nu pentru că străduţele pavate, întortocheate, ne-ar fi dat probleme, ci pentru că aerul liniştit din oraşul ăsta de provincie ne-a făcut să ne îndrăgostim instant de el. Ca să ne găsim motive să mai stăm, am hotărât să poposim pentru micul dejun aici. Niciodată nu ne-a luat mai mult, niciunuia dintre noi, să mâncăm câteva croissante. 

Însă eram într-o misiune, una în care timpul era important, aşa că am părăsit Franţa cu direcţia Geneva. Apoi am dat de vamă, unde am fost controlaţi în detaliu, după care am mai fost controlaţi o dată. După care am început să ne căutăm răbdarea, pentru că 1. autostrăzile din Elveţia au limită de 120 km/h, 2. autostrăzile din Elveţia erau supuse, de asemenea, curăţeniei de primăvară şi 3. pentru fiecare kilometru în plus peste limita indicată, primeşti 20 € amendă. 

Am ajuns, pe măsură ce ne apropiam de Geneva, să scadem mult sub limita de viteză, pentru că nu ne mai săturăm să ne uităm la Alpii înzăpeziţi. Nu pentru că nu am mai fi văzut munţi înzăpeziţi, ci pentru că toate elementele naturii formau un tablou fantastic. 

Enfin, am ajuns în timp util la Geneva ca să ne pregătim spiritual pentru fiesta automobilistică a primăverii, Salonul Auto despre care ne-ai tot auzit vorbind. Eu şi Tudor, alături de colegii din redacţie, vă vom ţine la curent cu noutăţile prezente aici. Ţineţi aproape!

Andrei Ştirbu

DESCOPERĂ EMBLEMELE EUROPEI

În această a treia zi de periplu în care încercăm să descoperim EMBLEMELE EUROPEI, plecăm din zona Russelsheim cu noaptea-n cap, pentru a ajunge în jurul amiezii la Geneva, acolo unde vom asista LIVE la dezvăluirea lui Adam ROCKS.

Spre deosebire de zilele celelalte, în care am înghiţit câte 1.000 de kilometri pe zi, azi traseul însumează „doar” 600, adică un mizilic pentru Opelul nostru Insignia de 195 CP. Dar trecem prin inima economică a Germaniei şi a Europei, loc în care Opel îşi are, de altfel, sediul. De acolo, continuăm spre Strasbourg, localitate care găzduieşte Parlamentul European, dar care are o bogată istorie în spate. În fine, trecem şi prin Colmar, un orăşel medieval care ar face Sighişoara să pălească de invidie. 

Iată, mai jos, principalele elemente care vă pot ajuta să câştigaţi puncte în cursa pentru un ceas Tissot! 🙂

RUSSELSHEIM

Insignia este modelul produs de Opel la uriasa fabrica din Russelsheim, care de altfel este si sediul companiei. Numele Insignia duce cu gandul la emblemele care definesc o natiune, un oras sau o companie, dar si capacitatea de a se reinventa, asa cum a facut-o si Russelsheim: de la un oras viticol, la unul cheie pentru industria auto europeana.

Insignia e produs chiar la sediul central al Opel din Russelsheim. Am venit să spunem „bună-ziua, mamă!”

STRASBOURG

Catedrala Notre Dame de Strasbourg este cladirea emblematica a orasului. Semn al puterii de reinventare a localnicilor, Catedrala actuala este ultima dintr-un sir de patru catedrale construite pe acelasi loc, daramate de dusmani si reconstruite de fiecare data, din ce in ce mai mari si impunatoare. Este cel mai inalt edificiu medieval pastrat, fiind cea mai inalta cladire din lume intre 1647-1874!

Înaltă, înaltă şi foarte înaltă! Clădirea-simbol a Strasbourg-ului, cu mult înainte de Uniunea Europeană

COLMAR

Colmar este unul dintre cele mai frumos pastrate orase medievale din Franta, fiind vizitat de sute de mii de turisti in fiecare an. Dar principala atractie nu sunt casele, ci vinul, Colmar fiind locul unde se desfasoara un celebru Targ al Vinurilor de Alsacia. Calitatea acestora este de necontestat, incercati-le!

Absolut enervant să treci prin zona vinurilor alsaciene şi să fii şofer. Dar luăm la pachet, luăm la pachet…

Staţi aproape, de mâine începe SALONUL AUTO DE LA GENEVA!

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide