Dispozitivul „minune” care îngheață kilometri mașinii. Registrul Auto Român trage un semnal de alarmă

Autor: Ionuț Vîlciu 09 aug. 2023 Știri auto

Registrul Auto Român anunță că a identificat, în urma unui control efectuat, o nouă „minune tehnologică” instalată pe diferite mașini. Care este scopul acestui dispozitiv? Simplu, „înghețarea” kilometrilor parcurși de respectivul automobil.

Registrul Auto Român (RAR) anunță că a descoperit un nou dispozitiv care alterează kilometri mașinii pe care este montat. Oficialii RAR anunță că, într-o acțiune recentă de inspecție, au identificat o nouă „minune tehnologică” a cărei promisiune este „înghețarea kilometrilor parcurși”.

„Într-o acțiune recentă de inspecție, la solicitarea Autorității Vamale, am identificat o nouă „minune tehnologică” a cărei promisiune este… „înghețarea kilometrilor parcurși”. Da, ați citit bine. În fapt, acest produs „minune” s-a constatat a fi un dispozitiv electronic (un cablu) cu două mufe, pe care era aplicată doar o etichetă cu un cod, fără vreo trasabilitate, iar produsul nu era însoțit de nici un document tehnic sau fișă de informații”, se arată în postarea făcută de oficialii RAR.

Inginerii de la Registrul Auto Român au constatat că produsul este promovat ca un sistem care permite oprirea înregistrării odometrului mașinii în timpul deplasării, astfel că nu mai sunt contorizați kilometri parcurși.

Registrul Auto Român: „vă atragem atenția că este periculos”

„Deși pentru unii sună interesant, noi vă atragem atenția că este periculos, iar introducerea pe piață, punerea la dispoziție sau utilizarea unor astfel de dispozitive este interzisă! La fel cum a fost interzisă punerea în liberă circulație și pentru produsul în cauză!”

Vârsta unui autovehicul se reflectă, în primul rând, în anul fabricației și în anul primei înmatriculări, iar gradul de uzură poate fi observat și pe alte elemente precum volanul, scaunele, pedalele, schimbătorul de viteze etc. Mințind cu privire la numărul de kilometri parcurși de un autovehicul se ascund și lucrările de întreținere și reparațiile necesare, care, dacă nu au fost efectuate, pot avea un cost uriaș, anume siguranța.

„Intervenind asupra înregistrărilor odometrului, practic se ascunde gradul de uzură al autovehiculului, fapt care poate avea urmări grave asupra siguranței în trafic. Întreținerea corespunzătoare a unui autovehicul se bazează în mare măsură pe numărul de kilometri parcurși, fiecare activitate de întreținere având un interval recomandat de efectuare, în funcție de distanța parcursă sau de o perioadă de timp. Astfel, manipularea înregistrărilor privind distanța parcursă conduce la o întreținere defectuoasă a autovehiculului”, mai adaugă raportul celor de la RAR.

Cât costă un astfel de dispozitiv?

Conform unui comentariu postat de către un utilizator Facebook, un astfel de dispozitiv care poate păcăli kilometrajul mașinii are un preț cuprins între 100 și 150 de euro. Se pare că acesta ar putea fi acționat prin intermediul butonului de avarii și, în funcție de durata de apăsare a acestuia, înregistrează fie jumătate din viteza de pe bord, fie îngheață complet bordul.

„Acest dispozitiv circula prin UE de 3 ani, se pot cumpăra din Rusia la doar 100/150€! Iar prin apăsarea butonul avarii 5 secunde înregistrează jumătate din viteza înregistrată pe “bord” încă 5 secunde și “îngheață” complet bordul!”.

De asemenea, același utilizator de Facebook adaugă și faptul că dacă mașina a avut acest dispozitiv montat încă de când era nouă, nimeni nu poate ști cu exactitate numărul de kilometri, chiar dacă mașina a avut intrări în service regulate și istoric de service.

„Dacă a fost instalat pe mașina de când mașina era noua, și mașina a avut intrare in reprezentata periodic, nimeni nu poate ști numărul exact de kilometri”.

Cum răspunde Registrul Auto Român?

Am contactat Registrul Auto Român pentru un punct de vedere mai amănunțit asupra situației legate de dispozitivul care alterează odometrul mașinilor.

„Dispozitivul la care se face referire în articolul menționat, a fost identificat în urma unei acțiuni de inspecție realizată împreună cu Autoritatea Vamală, în baza Regulamentului (UE) nr. 2019/1020 privind supravegherea pieței și conformitatea produselor. Astfel, în cazul produselor care intră pe piața Uniunii Europene și care ridică suspiciuni privind conformitatea, autoritățile vamale pot suspenda punerea în liberă circulație și notifică autoritatea de supraveghere a pieței pentru efectuarea unei inspecții mai amănunțite a produsului. Astfel, a fost descoperit și produsul în cauză, pentru care, în urma inspecției, nu a fost autorizată punerea în liberă circulație”, a comunicat RAR pentru ProMotor.

De asemenea, oficialii comunică faptul că aceste practici pot pune în pericol siguranța participanților la trafic, atât a celor care conduc astfel de mașini cu odometre măsluite, cât și a celorlalți.

„Astfel de activități, menite să mascheze o uzură a unui autovehicul și să crească artificial prețul de vânzare, pun în pericol siguranța circulației rutiere și pot conduce la defecte ale autovehiculului, printr-o mentenanță efectuată necorespunzător. Astfel, potențialii cumpărători se expun unui risc de a achiziționa un autovehicul la supra-preț și care poate necesita ulterior reparații datorate întreținerii necorespunzătoare. Registrul Auto Român recomandă persoanelor care doresc să achiziționeze un vehicul rulat, să acorde atenție cu prioritate stării tehnice a vehiculului și istoricului de mentenanță, și nu în principal unui număr scăzut de km parcurși. Pentru cei care doresc să afle mai multe informații privind aceste aspecte, îi încurajăm să se adreseze serviciilor RAR – Istoric Vehicul și RAR eXpert”, au mai adăugat reprezentații RAR pentru ProMotor.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: elements.envato.com, Safe market by RAR Facebook


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide