Ferrari recheamă în service peste 23,000 de mașini

Autor: Ionuț Vîlciu acum 2 luni Știri auto
Ferrari recheamă în service peste 23,000 de mașini

Ferrari recheamă în service peste 23,000 dintre mașinile produse. Această rechemare este cauzată de probleme la sistemul de frânare.

Rechemările în service se întâmplă mai des decât am crede. Fiecare producător practică acest lucru, fie că este vorba de defecte mici sau mari. Pentru giganții industriei este ceva ce trece aproape insesizabil, dar pentru un producător atât de special, această rechemare nu poate fi trecută cu vederea.

Procesul de rechemare pe care producătorul italian îl are în desfășurare include mașini fabricate în ultimii 18 ani. În total, sunt vizate 23,555 de mașini purtătoare ale căluțului cabrat.

Cel mai vechi modele rechemate sunt 612 Scaglietti fabricate între 2004 și 2011. Apoi urmează toate exemplarele de F430 fabricate între 2005 și septembrie 2010. Pe lângă acestea, probleme au mai fost găsite și la 488 Pista, F60 America, 812, dar și California. Nici modele lansate recent nu sunt ferite de problema regăsită la sistemul de frânare. Astfel, și nume noi sunt afectate, nume precum Ferrari F12, Ferrari FF, Ferrari GTC4 Lusso, Ferrari Portofino și chiar Ferrari Roma. Roma este o mașină cu an de producție 2022, astfel că întreaga poveste se întinde pe parcursul a 18 ani. De pe această listă nu lipsește nici mașina care, acum șapte ani, făcea parte din triada de hypercar-uri, alături de Porsche 918 și McLaren P1. Este vorba chiar de Ferrari LaFerrari.

De ce Ferrari face o rechemare de o asemenea amploare?

Vinovatul pare să fie capacul rezervorului de lichid de frână al vehiculului. Capacul ar putea să nu se aerisească, permițând un exces de presiune în interiorul conductelor de frână. Presiunea acumulată ar putea provoca ruperea unei linii de frână, provocând o pierdere capacității de frânare a mașinii atunci când pedala de frână este acționată. Între timp, Ferrari a spus că orice mașină ar trebui să rămână staționată dacă pe bord apare o avertizare legată de nivelul de lichid de frână scăzut.

Renumitul producător de mașini de curse le-a reamintit proprietarilor că pot folosi frâna de urgență.

Sursa: New York Post

 

 



Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Student al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, m-am alăturat echipei ProMotor pentru a combina cele două pasiuni ale mele: mașinile și presa. Studiez, analizez și documentez tot ce are roți. Presa nu trebuie să fie plictisitoare, așa că încerc, pe cât de mult posibil, să ... citește mai mult

Comentarii
Inchide