Ford Fiesta facelift: Ce aduce nou cel mai dinamic model de clasă mică de pe piață

Autor: Cristian Agatie 16 sept. 2021 Știri auto

A șaptea generație a lui Ford Fiesta a primit un facelift consistent după patru ani de la lansare. Iată ce aduce nou cel mai dinamic model de clasă mică de pe piață.

Ford a actualizat gama Fiesta, care a primit un look mai atractiv, tehnologii moderne și o gamă de sisteme de propulsie electrificate. În program a intrat și cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte, cunoscută de la Ford Puma. Aceasta înlocuiește bătrâna cutie cu convertizor de cuplu și 6 trepte care a deservit Fiesta în primii ani de comercializare.

În partea frontală, capota este mai înaltă, iar grila a crescut, de asemenea, în dimensiuni. Aceasta integrează acum sigla ovală Ford. Farurile LED sunt în echiparea standard, acestea aducând un design nou. Ca noutate, echipările superioare permit configurarea farurilor LED cu matrice LED cu funcție antiorbire. În partea din spate, blocurile optice standard au rame negre, în timp ce stopurile LED opționale sunt completate cu un finisaj exterior negru premium.

Intră în Galeria FOTO

Interiorul beneficiază, la rândul său, de o reorganizare, cu un panou de instrumente digital de 12,3 inchi, complet configurabil. Panoul are afișaje cu tematică unică, ce corespund modurilor de condus și o zonă separată pentru informații cu prioritate ridicată, cum ar fi tehnologiile de asistență a șoferului.

Pachetul de sisteme de asistență include Pilot Automat Adaptiv cu Stop & Go și Recunoașterea Indicatoarelor de Viteză, concepute pentru a ajuta la menținerea unei distanțe confortabile față de vehiculul din față. Sistemul poate opri complet Fiesta și poate reporni automat mașina, în traficul de tipul stop-start, pentru vehiculele echipate cu transmisia Powershift.

Ford Fiesta facelift: Stil distinct pentru fiecare versiune de echipare

Fiecare dintre versiunile de echipare ale noii Fiesta – Trend Connected, Titanium, ST-Line și Active – are o personalitate distinctă, cu modele unice de grile, alături de elemente de design exterioare și interioare. Gama Fiesta este, de asemenea, extinsă cu pachetul X pentru Titanium, pentru un plus de personalitate.

Gama de propulsoare este electrificată, folosind tehnologie mild hybrid de 48 de volți și motoare pe benzină EcoBoost. Noul motor EcoBoost Hybrid de 1,0 litri al noului Ford Fiesta este disponibil în variantele de 125 CP și 155 CP, combinate cu o transmisie manuală în șase trepte. Consumul de carburant conform WLTP de 4,9 l 100 km reprezintă o îmbunătățire de 5% comparativ cu un motor EcoBoost de 125 CP de 1,0 litri non-hybrid, cu economie de până la 10% în regim urban, conform datelor Ford.

Modelul EcoBoost Hybrid de 125 CP este disponibil și cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj Powershift cu șapte rapoarte, oferind schimbări line de trepte, pentru un rafinament optimizat. Transmisia Powershift ajută la rularea Auto Start-Stop sub 12 km/h, pentru o eficiență îmbunătățită a consumului de carburant în oraș. Experiența sportivă la volan este, de asemenea, îmbunătățită de transmisia automată care permite retrogradarea de 3 trepte pentru depășiri mai rapide atunci când șoferii solicită o accelerație maximă.

Gama de motorizări este completată de propulsorul EcoBoost de 1,0 litru  în varianta de 100 CP. Acesta nu dispune de electrificare, dar permite totuși un consum redus de combustibil, de 5,2 l/100 km potrivit standardului WLTP.

Noua Fiesta dispune de un selector al modurilor de conducere (Normal, Sport și Eco Drive), care permite șoferilor să regleze răspunsul accelerației, ESC, controlul tracțiunii, plus sincronizarea schimbării vitezelor pentru modelele automate, pentru a potrivi răspunsurile și performanța la scenariile de conducere. Fiesta Active dispune în plus și de modurile Trail și Slippery.

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide