Ford România nu va prelungi contractele de muncă pentru o parte din angajați. Câți oameni vor fi afectați?

Publicat: 02 07. 2020, 11:02
Actualizat: 02 07. 2020, 11:05

Oficialii Ford România au anunțat că uzina din Craiova nu va prelungi contractele de muncă ale angajaților încheiate pe o perioadă limitată de timp. Motivul ar fi că piața auto de la nivel european continuă să se contracte din cauza pandemiei de coronavirus.

„Compania noastră revizuiește cons­tant nevoile de angajare pe baza cererii pieței și a eficienței procesului de producție. Având în vedere situația actuală a indus­triei în care operăm, confirmăm faptul că o parte dintre contractele individuale de muncă pe perioadă determinată ale unor angajaţi de la fabrica Ford de la Craiova nu vor fi prelungite. Din rațiuni de confi­dențialitate, nu putem furniza informații suplimentare“, se arată într-o declarație publicată de Ziarul Financiar.

Aproximativ 200 de angajați vor fi afectați de noile măsuri

Fabrica Ford a ajuns la peste 6.600 de angajați la Craiova la începutul acestui an, după ce în 2019 au derulat o amplă cam­panie de recrutare prin care au angajat 1.700 de oameni. Potrivit datelor calculate de Ziarul Financiar, contractele a 200 de angajați nu vor fi prelungite odată ce au ajuns la final.

O parte din angajații Ford Craiova s-au întors la muncă începând din 18 mai

Începând din data de 18 mai, circa 4.700 dintre angajații Ford s-au întors la muncă, dintr-un total de 6.300 de oameni care lucrau în mod normal pe liniile de producție.

Grupul a reluat producția SUV-urilor Puma şi EcoSport în data de 4 mai, dar într-un singur schimb, față de trei câte erau înainte de pandemia de Covid-19. Totodată, spre deosebire de atunci, există un triaj la intrarea în uzină, s-a implementat distanțarea socială, iar muncitorii poartă mănuși, măști și viziere.

Pe data de 17 martie, Ford România anunța decizia de suspendare temporară a producției la fabrica din Craiova. Termenul anunțat inițial pentru suspendarea producției era 5 aprilie. Decizia era valabilă nu doar pentru fabrica de la Craiova, ci și pentru majoritatea unităților de producție vehicule și motoare ale Ford la nivel european.